جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 9279 16:08 1393/10/28
ولایتی: روابط ایران و چین استراتژیک است

ولایتی: روابط ایران و چین استراتژیک است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ولایتی: روابط ایران و چین استراتژیک است

ولایتی: روابط ایران و چین استراتژیک است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روابط ایران و چین را استراتژیک دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه ای برای توسعه روابط با این کشور دارد.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» بعدازظهر یکشنبه در دیدار یک هیات چینی که به نمایندگی از وزارت امور خارجه این کشور به ایران سفر کرده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران و چین دو کشور قوی آسیا هستند که ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط خود دارند.
وی تصریح کرد: اراده و تصمیمات مسوولان عالی رتبه دو کشور ایران و چین داشتن مناسبات استراتژیک و گسترش همکاری های فی مابین است، ضمن این که شکل دهی روابط استراتژیک آینده روابط را از آسیب های مقطعی و دخالت دیگران مصون نگه می دارد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران و چین برای توسعه روابط خود نیازمند جستجوی زیادی نیستند، چرا که اشتراکات فراوانی در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند که می تواند در توسعه ریشه ای و اساسی روابط موثر باشد.
ولایتی ادامه داد: احیای جاده ابریشم متناسب با شرایط امروز جهان به نفع ایران، چین، روسیه و سایر کشورها است، ضمن این که کشوری مانند ایران که دارای ۱۵ همسایه است امکان گسترش جاده ابریشم را فراهم می کند.
وی همچنین با یادآوری شرایط منطقه ای و بین المللی گفت: موقعیت ویژه منطقه برای بسیاری از کشورها دارای اهمیت است چرا که برخی از کشورهای غربی به دلیل دسترسی به منابع خاص اهداف نامشروع خود را دنبال می کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |