پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 129813 10:42 1399/11/01
وضع عوارض سنگین آلمان بر واردات گاز از آمریکا

وضع عوارض سنگین آلمان بر واردات گاز از آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وضع عوارض سنگین آلمان بر واردات گاز از آمریکا

وضع عوارض سنگین آلمان بر واردات گاز از آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، طبق گفته یکی از اعضای پارلمان آلمان، برلین به تلافی تحریم خط لوله نورد استریم 2 توسط واشنگتن، بر واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا عوارض وضع می‌کند.

کلاوس ارنست، رئیس کمیته اقتصادی پارلمان آلمان گفت اقدامات تنبیهی علیه شرکت‌هایی که در پروژه خط لوله گاز روسیه مشارکت دارند، غیرقابل قبول است. «تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت‌هایی که در ساخت خط لوله نورد سیم 2 مشارکت دارند موثر نخواهد بود و غیر قابل قبول است».

ارنست اضافه کرد آمریکا حق ندارد تنها منافع اقتصادی بخش گاز خود را ارتقا دهد و در عین حال سایر متحدانش را سرکوب کند. وی همچنین از دولت فدرال خواست سفیر آمریکا را فراخوانده و موقعیت این کشور را به طور واضح توضیح دهد.

این عضو ارشد پارلمان آلمان با ابراز نگرانی عمیق در مورد عدم تغییر سیاست شدید اقتصادی آمریکا با وجود روی کار آمدن بایدن گفت:«لازم است بر واردات گاز طبیعی از آمریکا عوارض تلافی‌جویانه وضع شود».

این درخواست ارنست پس از آن صورت گرفت که کاخ‌سفید کشتی لوله‌گذاری فورچونا را به خاطر مشارکت در ساخت خط لوله نورد استریم 2 از روسیه به آلمان و اروپای مرکزی، تحریم کرد. سخنگوی سفارت آمریکا از مقامات آلمان خواسته در مورد موضع خود در پروژه نورد استریم 2 تجدیدنظر کنند. این اقدام یک روز قبل از مراسم تحلیف جو بایدن صورت گرفته است.

رئیس جمهور منتخب آمریکا قبلا مخالفت خود را با این پروژه اعلام کرده ولی هنوز مشخص نیست آیا خط مشی ترامپ را در این زمینه ادامه می‌دهد یا نه.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |