جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 171311 09:34 1400/11/12
وضعیت تولید خودروهای سنگین بررسی شد

وضعیت تولید خودروهای سنگین بررسی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وضعیت تولید خودروهای سنگین بررسی شد

وضعیت تولید خودروهای سنگین بررسی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در گروه خودروهای سنگین تولیدی آذر ماه امسال، خودروهای سنگین به‌ویژه سنگین‌ها باری (کامیون، کامیونت و کشنده) در بالاترین رده کیفیت قرار گرفته‌اند.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودروهای مینی‌بوس و میدل‌باس، ون مسافری هیوندا H۳۵۰ سروش دیزل مبنا و ون وانا ایران‌خودرو دیزل چهار ستاره کیفی و  مینی‌بوس پگاسوس تولید گروه بهمن‌دیزل سه ستاره از پنج کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران‌خودرو دیزل در رده خودروهای چهار ستاره کیفی قرار دارد.

در حالی که خوردوهای سنگین مسافری‌ از کیفیت به نسبت قابل قبولی برخوردارند، سنگین‌های باری با کیفیت‌ بالاتر از این نیز تولید می‌شوند.

در گروه خودروهای باری در بخش کامیونت‌ها، از محصولات گروه خودروسازی بهمن‌دیزل، کامیونت ایسوزو NPR۷۵K و کامیونت ایسوزو NMR۸۵ پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند. پس از آن‌ها کامیونت شیلر بهمن دیزل، کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل و کامیونت FAW Tiger V۶ سیباموتور در این ارزیابی، چهار ستاره‌ای شده‌اند.

در بخش کامیون‌ها نیز کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل که از مهرماه نسبت به ماه‌های پیشتر ارتقا کیفی داشته، همچنان بالاترین سطح کیفیت (پنج ستاره کیفی) را حفظ کرده و در این سطح کیفیت تولید می‌شود.  

پس از آن به ترتیب کامیون FAW Tiger V۸ سیباموتور چهار ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل سه ستاره کیفی را به خود اختصاص داده‌اند.

در دسته کشنده‌ها نیز خودروی دیما HT۴۹۰ شرکت دیمادیزل، کشنده C&C آریا دیزل، کشنده نیوفوتن Auman H۴ ایران‌دیزل، کشنده FAW J۶ سیباموتور و کشنده سیتراک C۷ پلیسان همگی چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.  

سنگین‌سازان داخلی در حالی محصولات خود را با کیفیت بالایی تولید می‌کنند که سواری‌های تولید داخل اغلب ۳ ستاره‌ای هستند و اخیرا نیز موضوع کیفیت آن‌ها بسیار داغ بوده و گله‌مندی بسیاری را به دنبال خود داشته است. اما وضعیت کیفیت در وانت‌ها چندان از سواری‌ها نیز بدتر است؛ در حالی مقرر شده بود که تا پایان سال جاری تولید وانت‌های بی‌کیفیت (نیسان‌های زامیاد) از تولید باز ایستند؛ اما  نه‌تنها تعداد بسیاری از آن‌ها به سبب عدم مطابقت با استانداردهای لازم، امکان شماره‌گذاری ندارند و در پارکینگ خودروساز انبار شده‌اند، بلکه همچنان هم بر مدار تولید هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |