پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 156758 08:17 1400/07/17
وزیر نفت از اجرای 4 پروژه جدید نفتی در استان بوشهر خبر داد

وزیر نفت از اجرای 4 پروژه جدید نفتی در استان بوشهر خبر داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر نفت از اجرای 4 پروژه جدید نفتی در استان بوشهر خبر داد

وزیر نفت از اجرای 4 پروژه جدید نفتی در استان بوشهر خبر داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، جواد اوجی جمعه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر که در جریان ششمین سفر استانی دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، افزود:  در بخش توسعه بالادست وزارت نفت نیز پروژه‌های حفظ و نگهداشت تولید۶ میدان نفتی از ۱۲ میدان نفتی موجود در استان بوشهر در دستور کار است که ۲ واحد آن نیمه کار بوده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید نفت استان بوشهر بالغ بر ۲۵۰ هزار بشکه در روز است یادآورشد: در بخش پایین دست، پتروشیمی‌ها نیز در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ چهار واحد پتروشیمی در استان بوشهر به بهره برداری  می‌رسد که از محل آنها اشتغال زایی خوبی در این استان محقق می‌‎شود.

اوجی اضافه کرد: ۳۶۰ پروژه در بخش آموزشی، بیمارستانی، ورزشی و رفاهی با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت برای استان بوشهر اختصاص یافته است که بخشی از آنها در سال جاری و بخشی دیگر نیز تا نیمه نخست سال‌ آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نفت بااشاره به اینکه  ۲۳ روستا نیز با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان به شبکه گاز سراسری متصل می شود افزود: این حجم از پروژه در حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت بی نظیر است و نشان از توجه ویژه دولت به استان بوشهر دارد.

اوجی اظهار داشت: جدا از پروژه های تعریف شده از سوی وزارت نفت برای استان بوشهر در حوزه مسئولیت اجتماعی، در هر پروژه توسعه میدان‌های این استان تا سقف چهار درصد اعتبارات بخش مسئولیت اجتماعی در این استان هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در حوزه وزارت نفت نیز در قالب عقد قرارداد باسازمان فنی و حرفه ای این استان درهمه شهرستان‌ها زمینه برای آموزش نیروهای مستعد فراهم خواهد شد.

اوجی عنوان کرد: پنج شرکت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به دلایلی نیروهای شرکتی خود را جواب کرده بودند که در نشستی مسائل و مشکلات آنها حل شد.

 وزیر نفت اظهارداشت: در ارتباط با نیروهای قراردادی و پیمانی حوزه‌های مختلف تیمی از حوزه منابع انسانی وزارت نفت به منطقه اعزام و قراردادهای آنها بازنگری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بحث آبرسانی سیراف به شهرک‎‌های نفتی تاکنون وزارت نفت ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده و پروژه همچنان ناتمام است که مقرر شد ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت به این پروژه اختصاص یابد.

اوجی افزود: در ارتباط با حمایت از تیم فوتبال پارس جنوبی جم نیز با توجه به اینکه این موضوع از مطالبه مردم بود ،مقرر شد نگرانی مردم برای حمایت از این تیم برطرف شود.

سفر هیات دولت به استان بوشهر از روز پنجشنبه با سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان‌های جنوبی این استان آغاز شد.

در دومین روز سفر رئیس جمهوری همراه با وزیران کشور، نفت، نیرو، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی به استان بوشهر سفر کردند که در بدو ورود در فرودگاه بوشهر با حضور مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه دراین استان و امام جمعه بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست‌های نخبگان، شورای اداری و جمع خبرنگاران از جمله برنامه رئیس جمهوری در سفر به بوشهر  بود.

 براساس برنامه این سفر وزیر نیرو از شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم، وزیر راه و شهرسازی از شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر بازدید کردند.

با اعلام معاون اجرایی رئیس جمهوری از محل این سفر ۹۴ طرح در قالب ۱۷ فقره توافقنامه با دستگاه‌‎های مختلف اجرایی سهم بوشهر شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |