سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12651 14:30 1394/02/26
وزیر آموزش و پرورش خبرداد  بیسوادان بالای ۵۰ سال از برخی امکانات دولت محروم می شوند

وزیر آموزش و پرورش خبرداد بیسوادان بالای ۵۰ سال از برخی امکانات دولت محروم می شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر آموزش و پرورش خبرداد  بیسوادان بالای ۵۰ سال از برخی امکانات دولت محروم می شوند

وزیر آموزش و پرورش خبرداد بیسوادان بالای ۵۰ سال از برخی امکانات دولت محروم می شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه دولت، قرار است از سال ۹۵ اگر فرد بالای ۵۰ سال، بی سواد باشد، از برخی امکانات دولت محروم شوند.

به گزارش ایسنا ، علی اصغر فانی در نشست خبری در زاهدان افزود: دولت برای سواد آموزی و رفع بیسوادی در کشور مصوباتی دارد که در پی آن اگر فردی برای آموزش سواد به شخص دیگری تلاش کند، حق الزحمه پرداخت می شود و فرد فراگیرنده نیز مبلغی به عنوان هدیه دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اینکه از سال ۹۵ اگر فرد بالای ۵۰ سال، بی سواد از برخی امکانات دولت محروم خواهند شد، افزود:‌به همین علت لازم است اداره کل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان با همکاری استانداری طرح استان بدون بی سواد را با جدیت آغاز و پیش ببرند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انسداد مبادی بی‌سوادی از مهم‌ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بی‌سوادی عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

به گفته فانی، توسعه روستا مرکزی و مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم که فاصله زیادی تا مدارس دارند، در اولویت قرار دارد.

استخدام نیرو بر حسب نیاز اولویت با رشته و موقعیت جغرافیایی

وی با اشاره به مجوز استخدام ۵۰۰۰ نیروی انسانی برای کل کشور، گفت:‌ بیشترین سهمیه به سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد و بر اساس نیاز رشته‌ها و تنوع قومیت و جنسیت و افراد از طریق آزمون از بین دارندگان مدرک کارشناسی جذب خواهند شد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با این استخدامی، کمبود هنرستان‌های فنی و رشته‌های علوم پایه به ویژه شیمی و فیزیک را در تمامی نقاط سیستان و بلوچستان جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث استخدام نیرو بر حسب نیاز اولویت با رشته و موقعیت جغرافیایی است لذا کف معدل و نمره در پذیرش نیرو بسیار حائز اهمیت خواهد بود تا بتوانیم عدالت آموزشی و توانمندی علمی دانش‌آموزان را مدنظر قرار داده و این مهم تحقق یابد.

فانی در خاتمه تاکید کرد: بیشترین سهمیه استخدامی از بین ۵۰۰۰ نفری که در نظر گرفته شده به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |