پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3677 14:00 1393/04/31
وزیر بهداشت: حاشیه‌سازی ممنوع

وزیر بهداشت: حاشیه‌سازی ممنوع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر بهداشت: حاشیه‌سازی ممنوع

وزیر بهداشت: حاشیه‌سازی ممنوع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

!


وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه حاشیه‌سازی در حوزه سلامت و از جمله پیوند اعضا، گفت: عمل پیوند به مسلمان‌های نیازمند خارجی در جلسه بعدی شورای عالی پیوند بررسی می‌شود و از دوستان خواهش می‌کنیم حاشیه سازی نکنند و این شورا برای این تشکیل شده که از حقوق مردم ایران دفاع کند و در عین حال در راه فناوری پیوند در کشور و حتی منطقه نهایت تلاش خود را بکند.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن هاشمی در حاشیه مراسم افطاری در خوابگاه امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران، در پاسخ به پرسش ایسنا درباره صحبت‌های اخیر رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی درباره پیوند دو بیمار عربستانی از کلیه ایرانی، گفت: دوستانی که این مسئله را عنوان کرده‌اند خودشان بهتر می دانند که چه اتفاقی در کشور در حال رخ دادن است و واقف هستند که دولت برای اولین بار شورای پیوند را در عالی ترین سطح خود با افرادی بی نظیر در منطقه و دنیا به دور یکدیگر جمع کرده و اولین جلسه را برگزار و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است.
وی با بیان اینکه دوستان لطفا حاشیه‌سازی نکنند، اظهار کرد: این شورا برای این تشکیل شده است که از حقوق مردم دفاع کند و در عین حال در راه فناوری پیوند در کشور و حتی منطقه نهایت تلاش خود را بکنند.
وی با بیان اینکه در کشور پیوندهای مختلفی از جمله پیوند روده، ریه، قلب و لوزالمعده و کبد انجام می‌شود، اظهار کرد: ‌پیوند روده یکی از مهمترین جراحی‌ها در دنیاست و پیوندهای مختلفی در کشور انجام می‌شود. در مسئله پیوند سالها با کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی فاصله داریم بنابراین گمان می‌کنم بهتر است داشته‌هایمان را به راحتی به دست حاشیه‌ها نسپاریم.
هاشمی با تاکید بر اینکه مدعی اصلی در تخلفات وزارت بهداشت است، افزود: وزارت بهداشت یکی از بخش‌ها را در همین زمینه تعطیل کرد و پزشک متخلف را محروم و پرونده آن را به قوه قضائیه ارجاع دادند.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با هر گونه تخلفی طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد، افزود: البته بحث‌هایی در زمینه پیوند وجود دارد به خصوص پیوندهایی که خیلی خاص هستند. این بحث مطرح شده که آیا مسلمان‌هایی که در این زمینه نیازمند هستند آیا صلاح است ما کمک کنیم یا خیر. این مسئله در دستور کار جلسه بعدی شورای پیوند قرار خواهد گرفت و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد. آنچه که مسلم است لیست پیوند طولانی است و در همه دنیا اینگونه است.
وی با بیان اینکه از مجموع ۲۵ هزار بیمار در لیست انتظار پیوند کلیه شاید کمتر از ۲۰ درصد موفق به ارائه خدمات شویم، گفت: یکی از کارهایی که شورای پیوند باید انجام دهد تلاش در جهت افزایش استفاده از کسانی است که دچار مرگ مغزی شده‌اند. این فرهنگ در کشور باید اشاعه داده شود تا لیست‌های انتظار به حداقل برسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |