جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3965 17:14 1393/05/10
وزیر اقتصاد اعلام کرد:‏حذف ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر قطعی شد‏

وزیر اقتصاد اعلام کرد:‏حذف ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر قطعی شد‏

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر اقتصاد اعلام کرد:‏حذف ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر قطعی شد‏

وزیر اقتصاد اعلام کرد:‏حذف ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر قطعی شد‏

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه، به زودی فهرست جدید یارانه‌بگیران اعلام می شود‎.

علی طیب نیا در چهارمین نشست فرصت تاریخی انقلاب(فتا) در اصفهان گفت: این افراد پردرآمد شناسایی شده اند و به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه‌بگیران حذف می شوند‎.
‎وی با اشاره به اینکه عدالت نیست به همه افراد کشور یارانه تعلق گیرد، تصریح‌کرد: دولت برای اجرای عدالت یکی از بسته های حمایتی همچون بیمه همگانی و حمایت از تولید داخلی را تدوین و اجرا کرد‎.
‎وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش ۷۵ درصدی تورم خبر داد و گفت: در طول یک سال تورم نقطه به نقطه کشور از ۴۵ درصد به زیر ۱۵ درصد رسید‎.
‎طیب‌نیا افزود: با افزایش صادارت غیر نفتی و توجه به صنایع خرد پیش‌بینی می‌شود کشور تا دو سال آینده از رکود خارج شود‎.
‎وی درباره با نرخ سود بانک‌ها اظهار کرد: رقابت نادرستی میان بانک‌ها بر سر سود بانکی بودکه در نهایت سقف سود به ۲۲ درصد رسید‎.‎
‏ وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه هم اکنون ثبات و آرامش در بازار کشور حاکم است، گفت: کارشناسان اقتصادی معتقدند هم اکنون قیمت‌ها در بازار سرمایه به کف رسیده و دولت با ارائه اوراق مشارکت بدون ضامن در بورس این وضعیت را بهبود می بخشد‎.
۹ ‎هزار میلیارد تومان حاصل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها
وزیر اقتصاد گفت: در پی اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها ۹ هزار میلیارد تومان درسه بخش اقشارکم درآمد، بهداشت عمومی و تولید اختصاص یافت‎.
‎وی با اشاره به این که این بودجه حاصل درآمد از افزایش قیمت حامل های انرژی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بود، اظهار کرد: درآمد حاصل از افزایش حامل ها در مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ۲۷ هزار میلیارد تومان بود‎.
‎وزیر اقتصاد بابیان اینکه دولت سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام برخی شرکت های دولتی به دست آورده بود، افزود: این رقم هم در اختیار وزارت بهداشت قرارگرفت تا بتواند هزینه های درمانی بیمارستان ها را کاهش دهد‎.
‎طیب‌نیا به مشکلات اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان و طرح احیای زاینده رود از اولویت های دولت است‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |