پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5423 15:24 1393/06/31
وزير آموزش و پرورش : افزايش 5700 کلاس درس به مجموعه فضاي آموزشي

وزير آموزش و پرورش : افزايش 5700 کلاس درس به مجموعه فضاي آموزشي

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزير آموزش و پرورش : افزايش 5700 کلاس درس به مجموعه فضاي آموزشي

وزير آموزش و پرورش : افزايش 5700 کلاس درس به مجموعه فضاي آموزشي

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  هنوز نتوانسته‌ايم از رياست جمهوري رديف استخدامي بگيريم


وزير آموزش و پرورش از اضافه شدن 5700 کلاس درس به مجموعه فضاي آموزشي آموزش و پروش خبر داد و گفت: طرح "تعالي مدرسه" امسال در پنج هزار و 600 مدرسه سراسر کشور و طرح "يک روز با نشاط" در دو هزار و 100 مدرسه ابتدايي اجرا مي‌شود.
به گزارش جهان اقتصاد، علي‌اصغر فاني در نشست خبري روز دوشنبه که به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد برگزار شد، افزود: تاکنون 12 ميليون و 268 هزار و 65 دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و پيش‌بيني ما اين است که - تا پايان ثبت‌نام‌ها -اين تعداد به 12 ميليون و 700 هزار دانش‌آموز افزايش يابد.
وي درباره آخرين وضعيت استخدام مربيان پيش دبستاني نيز گفت: هر دستگاهي بخواهد آزمون استخدامي برگزار کند، بايد رديف استخدامي داشته باشد. ما هنوز نتوانسته‌ايم از معاونت توسعه مديريت رياست جمهوري رديف استخدامي بگيريم و تا رديف نداشته باشيم آزمون برگزار نمي‌کنيم.
وي افزود: امسال براي اولين بار 250 ميليارد تومان براي کيفيت‌بخشي آموزش و پرورش و اجراي سند تحول بنيادين پيش بيني شده است. سند تحول به عنوان راهنماي عمل در آموزش و پرورش مطرح است و در سال پيش رو از 131 راهکار سند به 40 راهکار در قالب 99 برنامه عملياتي ورود پيدا خواهيم کرد.
اجراي طرحهاي تعالي مدرسه و يک روز با نشاط
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: همچنين امسال براي اولين بار "طرح تعالي مدرسه" را در 5600 مدرسه آغاز خواهيم کرد که به موجب اين طرح، کيفيت آموزشي مدارس ارتقا خواهد يافت؛ همچنين طرح "شهاب" (شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر) که مربوط به شکوفايي و پرورش استعدادهاي دانش‌آموزان است در پايه چهارم ابتدايي در تعدادي از مدارس کشور اجراي مي‌شود.
فاني افزود: طرح "عملياتي کردن بودجه آموزش و پرورش" را در 600 مدرسه در سال تحصيلي جديد اجرا خواهيم کرد که به موجب آن، بهره‌وري منابع در مدارس افزايش خواهد يافت؛ از سوي ديگر در 2100 مدرسه ابتدايي در روز پنج‌شنبه طرح "يک روز با نشاط" اجرا مي‌شود و به همراه اجراي اين طرح، يک نظام ارزشيابي نيز کار ارزيابي را انجام خواهد داد؛ در صورت موفقيت‌آميز بودن اين طرح در سال‌هاي آينده نيز اين طرح اجرا مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: امسال 300 پژوهش‌سراي دانش‌آموزي موجود به 401 پژوهش‌سرا افزايش خواهد يافت.
وزير آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال تحصيلي جديد، مبادي بيسوادي نيز مسدود خواهد شد؛ به رؤساي مناطق در سراسر کشور ابلاغ شده که خانه به خانه در جستجوي دانش‌آموزان باشند تا پوشش تحصيلي به 100 درصد برسانيم.
وي با بيان اينکه اين تعداد دانش آموز در 122 هزار و 278 مدرسه تحصيل خود را آغاز خواهند کرد، گفت: يک ميليون همکار فرهنگي اعم از معلمان و ساير پشتيبانان سال تحصيلي جديد را همراه دانش آموزان خواهند بود.
فاني ادامه داد: آموزش و پرورش در سالي که گذشت در پنج سياست ساماندهي و بهسازي منابع انساني، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، ارتقاي مديريت آموزشگاهي، تمرکز زدايي و عملياتي کردن بودجه آموزش و پرورش که ذيل راهبرد اصلي آموزش که کيفيت بخشي است، استوار بود.
بازنشستگي 18 هزار معلم در اول مهر
فاني با اشاره به بازنشستگي بيش از 18 هزار فرهنگي در اول مهر و تعدادي ديگر از فرهنگيان در طول سال اظهار کرد: عليرغم اينکه هيچ نيروي انساني جديدي وارد سيستم آموزش و پرورش نشده است و دانشجو معلمان ما هنوز فارغ ا‌لتحصيل نشده‌اند اعلام مي‌کنم که تمام مدارس و واحدهاي آموزشي با نيروي انساني موجود در آموزش و پرورش سازماندهي شده و اين در حالي است که حتي در پرداخت اضافه کاري‌هاي آنها هم تا 15 درصد کاهش داشتيم.
وي افزود: امر ساماندهي نيروي انساني در حدود يکسالي که از عمر دولت يازدهم مي‌گذرد به خوبي انجام شده است. همچنين بايد گفت از روزي که آموزش و پرورش را تحويل گرفتم 8.5 درصد دانش آموزان در مدارس غير دولتي مشغول بودند در حالي که ظرف اين يک سال و با اقدامات انجام شده، نزديک به 12 درصد دانش آموزان ما در سال تحصيلي جديد در مدارس غير دولتي مشغول به تحصيل خواهند شد و اين امر اقدام مهمي است در راستاي تحقق سياست توسعه مشارکت‌ها و به کارگيري توان بخش خصوصي در آموزش و پرورش.
توزيع 125 جلد کتاب درسي در کشور
وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه در سال تحصيلي جديد بيش از 125 ميليون جلد کتاب درسي در اقصي نقاط کشور توزيع شده است، گفت: امسال عليرغم اينکه کلاس هشتم پايه جديد بود و برخي کتب چهارم، سوم و هفتم ابتدايي تجديد نظر شده و 15 عنوان کتاب جديد التاليف داشتيم، معلمانمان دوره‌هاي آموزشي لازم را گذرانده و کار خود را با قوت آغاز مي‌کنند.فاني افزود: تعدادي از کتاب‌ها نيز همراه بسته‌هاي آموزشي نظير راهنماي معلم، نرم افزار و سي دي توزيع خواهند شد.
هنوز نتوانسته‌ايم از رياست جمهوري رديف استخدامي بگيريم
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار جهان اقتصاد مبني بر اينکه مشکل استخدام مربيان پيش دبستاني چگونه حل خواهد شد  گفت :‌ اخيرا معاونت توسعه مديريت و منابع انساني وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌اي را ارسال کرده و اجازه داده است تا مربيان پيش دبستاني واجد شرايط با يکديگر تشکيل تعاوني داده و ما در صورت امکان فضاي آموزشي لازم را در اختيارشان بگذاريم تا بتوانند پيش دبستاني‌هاي غير دولتي داير کنند. در اين صورت تعدادي از اين مربيان مي‌توانند کار خود را با اداره پيش دبستاني‌هاي غيردولتي شروع کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |