پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 191047 08:33 1401/05/25
وزارت جهاد کشاورزی محوری‌ترین وزارتخانه برای رسیدن به امنیت غذایی است

وزارت جهاد کشاورزی محوری‌ترین وزارتخانه برای رسیدن به امنیت غذایی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزارت جهاد کشاورزی محوری‌ترین وزارتخانه برای رسیدن به امنیت غذایی است

وزارت جهاد کشاورزی محوری‌ترین وزارتخانه برای رسیدن به امنیت غذایی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلا‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست طرح نظارت ستادی وزارت جهاد کشاورزی، در حضور رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله امنیت غذایی مسئله خطیر و بسیار مهمی است و استقلال تمام حکومت ها به امنیت غذایی مرتبط است.

وی افزود: امنیت غذایی برای جمهوری اسلامی ایران خطیرتر است به دلیل اینکه مورد کینه استکبار جهانی قرار گرفته است.

ربانی با بیان اینکه محوری‌ترین وزارتخانه در بحث امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: تامین غذای ۸۵ میلیون ایرانی توسط این وزارتخانه تامین می شود و با مخاطبین چند لایه اعم از مدیران، اعضای هیات علمی، کارمندان و دامداران و کشاورزان و بهره برداران، صادرکنندگان و واردکنندگان رو به رو است.

وی ادامه داد: هر چه این ماموریت حیاتی‌تر باشد نیاز به کمک و حمایت بیشتر می‌شود که مهمترین هدف نقشه راهبردی و سند امنیت غذایی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۹۱ سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کردند اما آنچنان به آن پرداخته نشده است و در دو سال اخیر سند امنیت غذایی توسط وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شده و امیدواریم تصویب آن تسریع شود تا از روزمرگی نجات پیدا کنیم و نقشه راه بلندمدت برای پیشبرد اهداف کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی وزارت جهاد کشاورزی باید مورد حمایت قرار گیرد، گفت: کارکنان وزارت جهاد کشاورزی باید از نظر معنوی، انگیزه‌ای و ایمانی مورد حمایت قرار گیرند تا سرمایه‌های انسانی رشد و ارتقا یابند.

ربانی ابراز امیدواری کرد: عدالت محوری از سطح مدیران ارشد به لایه‌های پایین‌تر نفوذ کند. مجموعه وزارت جهاد کشاورزی افسران امنیت غذایی هستند و باید نسبت به رشد دانش و بینش آنها حساس باشیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه از جانب حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، ارتقای فرهنگ دینی و جهادی و گسترش ارزش های انقلاب اسلامی است، همچنین پشتیبانی علمی و نظری دین پایه در حوزه کشاورزی از دیگر ماموریت های حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

وی افزود: نظارت بر مباحث شرعی مانند ذبح، داوری اراضی و زکات و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از وظایف دیگر حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |