جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13865 11:22 1394/04/13
ورود «پارسی جو» به مهرماه موکول شد

ورود «پارسی جو» به مهرماه موکول شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ورود «پارسی جو» به مهرماه موکول شد

ورود «پارسی جو» به مهرماه موکول شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تاخیر در راه اندازی موتور جستجوی بومی

درحالی که قرار بود موتور جستجوی بومی «پارسی جو» تیرماه امسال راه اندازی شود، مدیران این طرح، راه اندازی آن را به اوایل مهرماه موکول کردند.

در یازدهمین نشست شورای راهبری جویشگر (موتور جستجوی بومی)، اوایل مهرماه به عنوان زمان راه‌اندازی رسمی موتور جستجوی «پارسی‌جو» اعلام شد.

در این نشست، مدیران جویشگر «پارسی‌جو» گزارش پیشرفت طرح و آخرین وضعیت این جویشگر بومی را ارائه کردند که براساس آن در سه ماه آینده، فعالیت‌های در دست اجرا شامل ارتقای موتور و رساندن به کیفیت بالای ۸۰درصد گوگل (با ۱۰درصد افزایش درمقایسه با زمان فعلی)، راه‌اندازی سرویس‌های بومی و محلی کسب و کار، دانلود و خرید، راه‌اندازی واسط کاربر جدید و ‌راه‌اندازی ایمیل و پروفایل‌سازی انجام خواهد شد.

به گفته مدیران «پارسی‌جو»، شمار کاربران این موتور جستجو برای سال نخست ۵۰۰هزار، سال دوم ۱.۲میلیون، سال سوم ۲.۵میلیون و سال چهارم چهار میلیون کاربر پیش‌بینی شده است؛ همچنین، شمار پرس‌وجوهای روزانه دراین جویشگر هم‌اکنون ۲۰۰هزار مورد است که ۳۲درصد از طریق اینترنت و ۶۸درصد از طریق اینترانت برآورد می شود.

«پارسی‌جو» در حال حاضر توان پاسخ‌گویی روزانه به یک میلیون پرس و جو را داراست، ضمن آن که شمار بازدید روزانه آن ۶۰۰هزار بازدید است که شمار کاربران یکتا ۵۵هزار کاربر و تعداد کلیک آن ۳۰۰هزار کلیک عنوان شده است.

مدیران جویشگر «پارسی‌جو» همچنین مسایل کیفی شامل پیچیدگی زبان، پیچیدگی گراف وب و دشواری مساله رتبه‌بندی، رقبای قدرتمند جهانی و پیش ذهنیت کاربران، ارایه سرویس‌های ارزش افزوده محلی و بومی مناسب، زیرساخت سخت‌افزاری و پهنای باند مناسب را چالش‌های کار خود نام بردند و با اشاره به نیروی انسانی متخصص به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه جویشگر «پارسی‌جو»، جذب حمایت مالی برای نگهداری و جذب نیروی انسانی متخصص را از دغدغه‌های اصلی این جویشگر عنوان کردند.

از نگاه مدیران پارسی‌جو، راز نگهداری کاربر به عنوان مهم‌ترین مسئله موتورهای جستجو در کیفیت بالای موتور و سرویس‌های کلیدی نهفته است. چرا که هزینه به‌دست آوردن مشتری جدید ۳تا ۳۰برابر هزینه حفظ مشتری کنونی است در حالی که هزینه بازگرداندن مشتری از دست داده ۵۰تا ۱۰۰برابر هزینه حفظ مشتری کنونی برآورد می شود.ش



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |