پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 144222 14:25 1400/03/19
واگذاری 2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در گلستان

واگذاری 2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در گلستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واگذاری 2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در گلستان

واگذاری 2 هزار و 800 واحد مسکن محرومان در گلستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده قورچای شهرستان رامیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساز و کار اجرایی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن محرومان توسط بنیاد مسکن به طور جدی از سال ۹۹ شروع شد و پیشرفت‌های خوبی در این حوزه داشته‌ایم.

وی افزود: بنیاد مسکن پس از بررسی مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت کشور و شناسایی افراد محروم نیازمند سرپناه و خانواده‌های دارای معلول فاقد مسکن، به آنان کمک می‌کند تا صاحبخانه شوند.

روحانی نژاد، مهمترین ماموریت بنیاد مسکن را ساخت خانه برای محرومان دانست و اضافه کرد: علاوه بر این، کمک به مقاوم سازی خانه‌های مناطق روستاهای شهرهای زیر ۲۵ هزار سراسر کشور از دیگر وظایف این نهاد است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن همچنین ساخت خانه‌های آسییب دیده از بلایای طبیعی در کشور را از دیگر وظایف این نهاد اعلام کرد و افزود: از مجموع ۸۰ واحد مسکونی روستای قورچای رامیان که براثر زمین‌لرزه ۵.۱ ریشتری ۱۷ شهرویر سال ۹۹ به طور ۱۰۰ درصدی خسارت دیدند، تاکنون ۶۵ واحد آن احداث و تحویل شد و بقیه منازل نیز تا یک ماه آینده تحویل می‌شود.

۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومان در گلستان واگذار شد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز در این بازدید یادآور شد که ۲۱۱ واحد مسکونی بر اثر زلزله شهریور سال گذشته در شهرستان رامیان تخریب شد که تاکنون عملیات ساخت ۱۵۰ واحد با رسیدن به مرحله نازک کاری پایان یافته است.

سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه بیشترین واحدهای خسارت دیده از زمین لرزه پارسال رامیان با ۹۱ واحد در روستای ویرو و ۸۰ واحد در روستای قورچای واقع است، افزود: عملیات ساخت واحدهای مسکونی روستای قورچای بالای ۹۰ درصد و روستای ویرو بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و دستگاه‌های مرتبط کار بازسازی واحدهای تخریبی براثر زلزله شهرستان رامیان تا سه ماه آینده پایان یابد.

همچنین باحضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، پروژه چهار واحدی انجمن خیرین مسکن ساز گلستان برای خانواده‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول شهری در رامیان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمدباقر عسکری مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز گلستان در گفت و گو با ایرنا، هزینه ساخت این واحدهای را هشت میلیارد ریال شامل کمک‌های بلاعوض، پرداخت وام و کمک خیران اعلام کرد و گفت: این واحدی ۸۵ متری در ساختمانی ۲ طبقه ساخته شد.

۱۷ شهریور پارسال زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر رامیان را لرزاند و در اثر آن برخی مناطق از جمله روستاهای کوهستانی این شهرستان دچار خسارت و تخریب خانه شدند.

شرکت در مراسم شروع عملیات اجرایی ۲۶ واحدی مسکن اقشار کم درآمد در علی آباد کتول، افتتاح واحد مسکونی خانواده دو معلول روستای عطاآباد آق قلا و بازدید از سایت ۶۰ واحدی مسکن روستای وحدت این شهرستان از دیگر برنامه‌های امروز نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان گلستان است.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |