پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 134098 19:21 1399/12/02
واکسنها و عرضه آنها از رشد قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است

واکسنها و عرضه آنها از رشد قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واکسنها و عرضه آنها از رشد قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است

واکسنها و عرضه آنها از رشد قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش  1.59 درصدی ،96سنت افزایش داشت و به قیمت61 دلارو39سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با افزایش 23 صدم درصدي وبا 14سنت افزایش به 60 دلارو 74سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با کاهش 44درصدی و 27 سنت کاهش به 60 دلارو64سنت رسید.

قیمت نفت روز جمعه با آماده شدن شرکت‌های انرژی تگزاس برای از سرگیری فعالیت میادین نفت و گاز که به دلیل سرمای شدید و قطعی برق متوقف شده بودند، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد اما هفته را با رشد قیمت ملایمی به پایان رساند.

جیم ریتربوش، رئیس شرکت ریتر بوش و همکاران در این باره گفت: عقب نشینی قیمتها اصلاحی به نظر می رسد و در مقایسه با رشد قیمتی که ماه جاری وجود داشته است، ملایم محسوب می شود.

سرمایه بی سابقه در تگزاس و ایالتهای دیگر آمریکا باعث سقوط چهار میلیون بشکه در روز تولید نفت و ۲۱ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی این کشور شد.

گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای نخستین بار از نوامبر شمار دکلهای حفاری نفت را کاهش دادند. شمار دکلهای حفاری نفت که معیاری برای سنجش تولید آینده است، در هفته منتهی به ۱۹ فوریه با یک حلقه کاهش، به ۳۰۵ حلقه رسید. اما شمار دکلهای حفاری گاز با یک حلقه افزایش، به ۹۱ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ است.

پالایشگاه‌های تگزاس حدود یک پنجم از ظرفیت پالایش نفت آمریکا را در بحبوحه قطع برق و سرمای شدید تعطیل کردند. انتظار می رود شرکتها با از سرگیری تدریجی خدمات آب و برق، برای ازسرگیری تولید آماده شوند.

قیمتهای نفت با وجود کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته پیش از آغاز یخبندان شدید سقوط کردند. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنج شنبه نشان داد ذخایر نفت این کشور هفته گذشته ۷.۳ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۶۱.۸ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین میزان از مارس سال گذشته است.

کِرِگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: واکسنها و عرضه آنها از رشد قیمتها پشتیبانی کرده است. همچنین تلاشهای اوپک پلاس به خصوص عربستان سعودی و سرمای شدید در تگزاس از دیگر عواملی بودند که هفته گذشته از رشد قیمت‌ها حمایت کردند.

آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد آماده است با ایران برای بازگشت به توافق سال ۲۰۱۵ مذاکره کند. با این حال تحلیلگران انتظار ندارند تحریمهای آمریکا علیه ایران که توسط دولت قبلی وضع شدند، در کوتاه مدت معکوس شود.

بر اساس گزارش رویترز، استیو سولومون، تحلیلگر شرکت استون ایکس در این باره گفت: موضع اخیر آمریکا احتمال بازگشت نفت ایران به بازار در آینده نزدیک را افزایش می دهد. با این حال مسائل زیادی باید مورد مذاکره قرار گیرند و توافق جدید عینا مشابه توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ نخواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |