پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 179088 09:57 1401/02/22
واریز ۹۲۷۱ میلیارد تومان به حساب گندمکاران

واریز ۹۲۷۱ میلیارد تومان به حساب گندمکاران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واریز ۹۲۷۱ میلیارد تومان به حساب گندمکاران

واریز ۹۲۷۱ میلیارد تومان به حساب گندمکاران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سعید راد افزود: تا بیست و یکم اردیبهشت‌ ماه سال جاری بالغ بر یک و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان این که ارزش یک و نیم میلیون تن گندم خریداری شده بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: مابقی مطالبات کشاورزان نیز طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

راد با اشاره به این که امسال قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید داخل و تشویق گندمکاران به کشت بیشتر، قیمت خرید تضمینی این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت و اجرای طرح کشت قراردادی خرید تضمینی گندم، انتظار می‌رود میزان تولید این محصول راهبردی در سال جاری افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: البته شرایط آب و هوایی کشور و میزان بارش‌ها، با توجه به این که بیشتر گندم کشت شده در کشور از نوع دیم است، در میزان تولید تأثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: تاکنون خرید تضمینی گندم در استان‌های خوزستان، کرمان، ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده و ادامه دارد.

راد افزود: استان خوزستان با خرید حدود ۹۰۰ هزار تن گندم، پیشتاز تحویل این محصول استراتژیک در کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، همچنین از خرید تضمینی یک محصول راهبردی دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، نزدیک به ۱۰۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و به ارزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |