شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 160517 11:42 1400/08/16
واردات نفت چین به پایین‌ترین سطح 3 سال اخیر رسید

واردات نفت چین به پایین‌ترین سطح 3 سال اخیر رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واردات نفت چین به پایین‌ترین سطح 3 سال اخیر رسید

واردات نفت چین به پایین‌ترین سطح 3 سال اخیر رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد بزرگترین واردکننده نفت جهان ماه گذشته ۳۷.۸ میلیون تن نفت خرید که معادل ۸.۹ میلیون بشکه در روز بود. این رقم پایینتر از ۹.۹۹ میلیون بشکه در روز در سپتامبر و ۱۰.۰۲ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۲۰ بود. واردات نفت چین در فاصله ژانویه تا اکتبر به ۴۲۵.۰۶ میلیون تن معادل ۱۰.۲۱ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای سالانه ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

واردات نفت ماهانه چین برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرده و این کاهش در بحبوحه رشد ۶۲ درصدی قیمتهای نفت در سال جاری همزمان با احیای تدریجی اقتصادهای جهان از محدودیتهای کرونایی روی داده است.

مقابله چین با تجارت غیرقانونی سهمیه های نفت خام و مجوزهای واردات برای پالایشگاههای خصوصی هم روی خرید نفت این کشور تاثیر گذاشته است.

آمار گمرکی نشان داد صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده از سوی چین در اکتبر ۳۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۳.۹۵ میلیون تن رسید.

واردات گاز طبیعی شامل واردات از طریق خط لوله و گاز طبیعی مایع (LNG) در اکتبر ۹.۳۸ میلیون تن بود که ۲۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

واردات نفت چین ممکن است در نوامبر افزایش پیدا کند زیرا پالایشگاهها وعده داده اند برای رفع کمبود عرضه دیزل و بنزین که قیمتهای سوخت را بالا برده است، اقدام کنند.

بر اساس گزارش رویترز، پکن ۱۴.۸۹ میلیون تن سهمیه واردات نفت خام به پالایشگاههای خصوصی تا پایان سال ۲۰۲۱ صادر کرده و شرکت ژیجیانگ پتروکمیکال که بزرگترین پالایشگاه چین را اداره می کند، به صورت جداگانه سهمیه برای واردات ۱۲ میلیون تن نفت خام دریافت کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |