جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 124793 17:06 1399/09/25
واردات نفت هند از آفریقا و آمریکا افزایش یافت

واردات نفت هند از آفریقا و آمریکا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واردات نفت هند از آفریقا و آمریکا افزایش یافت

واردات نفت هند از آفریقا و آمریکا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، واردات نفت هند از آفریقا و آمریکا افزایش قابل توجهی در نوامبر داشت، در حالیکه واردات این کشور از خاورمیانه و آمریکای لاتین کاهش یافته است.

سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان در ماه گذشته 3.9 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد یعنی 3.3 درصد کمتر از ماه اکتبر. ولی روند کاهش سالانه واردات نفت هند کند شده چون تقاضای سوخت در سومین اقتصاد بزرگ دنیا به تدریج رو به بهبود است.

واردات سالانه نفت 8.5 درصد در نوامبر پایین آمده که کمترین رقم کاهش طی 7 ماه گذشته بوده است. 9 پالایشگاه شرکت نفت هند در ماه نوامبر برای اولین بار از فوریه سال جاری میلادی با 100 درصد ظرفیت خود فعالیت کردند.

واردات نفت هند از آمریکا 49 درصد در نوامبر نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به بالاترین رقم طی 13 ماه گذشته یعنی 283 هزار بشکه در روز رسید. این رقم 7 درصد کل واردات هند را تشکیل می‌دهد. 4 درصد از کل واردات هند در ماه اکتبر متعلق به آمریکا بود.

واردات نفت هند از آفریقا 23 درصد نسبت به اکتبر افزایش یافته است. به این ترتیب سهم آفریقا در واردات نفت هند در ماه نوامبر از 11 درصد به 14 درصد رسید.

این در حالی است که سهم آمریکای لاتین از 13.5 درصد تا 10 درصد پایین آمد. واردات نفت هند از آمریکای لاتین 29 درصد کاهش یافته و به 388 هزار بشکه در روز رسیده است. ریلاینس اینداستریز، تنها مشتری هندی نفت ونزوئلا، آخرین محموله خود از این کشور را طبق معافیت‌های موقت آمریکا دریافت کرده است. واردات نفت هند از خاورمیانه 4.5 درصد کاهش یافته و به حدود 2.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

سهم نفت اوپک که شامل عرضه نفت از منطقه بی‌طرف بین کویت و عربستان هم می‌شود، به پایین‌ترین رقم طی 4 ماه گذشته یعنی 71.6 درصد رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |