جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 170546 12:05 1400/11/05
واردات نفت خام هند 7.1 درصد رشد کرد

واردات نفت خام هند 7.1 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واردات نفت خام هند 7.1 درصد رشد کرد

واردات نفت خام هند 7.1 درصد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، واردات نفت خام هند در آخرین ماه سال گذشته میلادی به بالاترین رقم طی یک‌سال گذشته رسید و دلیل آن را می‌توان دورنمای تقاضای بالا در سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ نفت دنیا دانست که خرید نفت توسط پالایشگاه‌های آن را افزایش داده‌است.

واردات نفت خام هند 7.1 درصد در دسامبر نسبت‌به ماه قبل‌از آن افزایش یافت و به 19.65 میلیون تن رسید.

واردات نفت هند 4.1 درصد پائین‌تر از 2020 و 5 درصد بالاتر از دسامبر 2019 یعنی قبل‌از آغاز همه‌گیری کرونا است.

طبق گفته‌ تحلیلگران، تقاضای نفت در هند روبه‌افزایش و حاشیه‌های سود پالایشگاهی نسبتاً مناسب است که باعث تشویق آنها به افزایش فعالیتشان شده‌است.

مردم هند تا حد ممکن از حمل‌ونقل عمومی دوری می‌کنند و استفاده از خودروهای شخصی تقاضا برای بنزین در این کشور را بالا برده‌است. تقاضای بنزین عامل اصلی رشد تقاضا در هند است. تنها مشکل پالایشگاه‌های این کشور قیمت بالای نفت است که می‌تواند رشد تقاضا در ماه‌های آینده را محدود کند.

اما پیش‌بینی می‌شود تقاضای دیزل در هند 100 هزار بشکه در روز در ژانویه به‌خاطر تاثیر همه‌گیری کرونای اومیکرون کاهش‌یابد و تقاضا برای بنزین ثابت مانده باشد.

انتظار می‌رود فعالیت پالایشگاهی در هند با افزایش بیشتر تقاضا و اضافه شدن ظرفیت‌های جدید پالایشگاهی، 500 هزار بشکه دیگر در 2022 افزایش یابد.

ریلاینس اینداستریز، مالک بزرگ‌ترین مجتمع پالایشگاهی دنیا در ماه گذشته میلادی 1.14 میلیون بشکه نفت در روز وارد کرده که 8 درصد نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش داشته‌است.

واردات محصولات نفتی هند 2.9 درصد نسبت‌به سال گذشته کاهش‌یافته و به 3.86 میلیون تن رسیده‌، درحالی‌که صادرات این کشور با یک افزایش 30.6 درصدی به 6.13 میلیون تن رسیده‌است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |