جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 150741 11:35 1400/05/23
واردات نفت آمریکا در آسیا رشد کرد

واردات نفت آمریکا در آسیا رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واردات نفت آمریکا در آسیا رشد کرد

واردات نفت آمریکا در آسیا رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، علیرغم کند شدن روند افزایش تقاضا به خاطر گسترش کرونای دلتا، پالایشگاه‌های آسیا از قیمت پایین تر نفت آمریکا بهره برده و برای چهارمین ماه پیاپی نفت خام بیشتری از این کشور وارد کرده‌اند.

پالایشگاه‌های آسیا  پس از افزایش قیمت فروش نفت خام عربستان به آسیا در ماه سپتامبر تا بالاترین رقم از فوریه 2020، به دنبال نفت خام ارزان تر هستند. با توجه به اینکه سایر تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه هم در قیمت‌گذاری نفت دنباله‌روی عربستان هستند، صادرکنندگان نفت خلیج فارس هم قیمت‌های خود را افزایش داده‌اند.

برخی پالایشگاه‌های آسیا نفت خام کمتری از عربستان برای ماه سپتامبر سفارش داده‌اند. وضع دوباره قرنطینه های کرونایی در چین و سایر کشورهای آسیایی برای مبارزه با گسترش این ویروس هم در واردات کمتر پالایشگاه‌های آسیا موثر بوده است.

این پالایشگاه ها در جستجو برای قیمت پایین‌تر نفت به آمریکا رسیده‌اند. تولیدکنندگان آمریکا نفت خام خود را ارزانتر از ماه‌های قبل عرضه می‌کنند و شرکت‌های نفت روسیه قیمت نفت اورال خود را پایین آورده‌اند.

پالایشگاه‌های آسیا حداقل 7 بشکه نفت خام آمریکا را برای ماه‌های اکتبر و نوامبر سفارش داده‌اند. شرکت بهارات پترولیوم هند 2 میلیون بشکه نفت خام آمریکا را برای تحویل در ماه اکتبر خریداری کرده است. دو پالایشگاه در شمال شرق آسیا هم 5 میلیون بشکه نفت خام آمریکا را برای تحویل در ماه نوامبر سفارش داده‌اند.

پالایشگاه‌های چین احتمالاً تولید خود را به خاطر محدودیت‌های جدید رفت و آمد محدود می‌کنند. انتظار می‌رود شرکت سینوپک فعالیت های پالایشگاهی خود را 10 درصد کاهش دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |