پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 966 12:10 1393/01/22
واتيکان به "نوح" روي خوش نشان نداد

واتيکان به "نوح" روي خوش نشان نداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واتيکان به "نوح" روي خوش نشان نداد

واتيکان به "نوح" روي خوش نشان نداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


روزنامه واتيکان در اولين واکنش رسمي به فيلم "نوح" ساخته جديد "دارن آرنوفسکي"، اين فيلم را فرصتي سوخته خواند و تصوير ارائه شده از نوح (ع) را بدون خدا معرفي کرد‎.
‎علي رغم تلاش‌هاي فراوان "راسل کرو" بازيگر نقش حضرت نوح در جلب اعتماد واتيکان به فيلم جديد "دارن آرنوفسکي"، روزنامه‎ "Avvenire" ‎واتيکان در واکنش رسمي به اين فيلم، آن را فرصتي از دست رفته براي ساخت فيلم از يک داستان انجيل دانست‎.
"‎آرنوفسکي" به همراه "راسل کرو" و "اسکات فرنکلين" تهيه‌کننده فيلم، روز 19 مارس براي ملاقات با پاپ فرانسيس راهي واتيکان شدند تا وي را متقاعد به تماشاي فيلم کنند اما در نهايت تيم سازنده فيلم "نوح" تنها موفق به ديداري مختصر در حضور 40 هزار نفر ديگر در ميدان "سنت پيترز" با پاپ شد و بحثي راجع به فيلم صورت نگرفت‎.
‎پس از اين ملاقات مختصر توجه رسانه‌اي زيادي معطوف فيلم "نوح" شد اما "فدريکو لمباردي" سخنگوي واتيکان بلافاصله اعلام کرد اين ديدار به هيچ عنوان تأييد‌ کننده فيلم "آرنوفسکي" نيست و هيچ‌کس در واتيکان تاکنون اين فيلم را تماشا نکرده است‎.
‎در اين فيلم که محصول کمپاني پارامونت است، "راسل کرو" در نقش حضرت نوح (ع) ظاهر شده و "اما واتسون"‌، "جنيفر کانلي"‌، "لوگان لرمن"‌، "ري وينستون"، "مارک مارگوليس" و "مديسون ديون‌پورت" از ديگر ستارگان نام‌آشنايي هستند که بازيگر "گلادياتور" را در جديدترين پروژه آرونوفسکي همراهي مي‌کنند‎.
"‎آنتوني هاپکينز"، بازيگر پيشکسوت برنده‌ اسکار نيز در جديدترين ساخته آرنوفسکي نقش "متوشالح"، جد بزرگ حضرت نوح (ع) را بازي مي‌کند‎.
‎نمايش فيلم "نوح" به سبب نقض قوانين اسلامي در نمايش چهره پيامبران تاکنون در بيشتر کشورهاي خاورميانه چون قطر، بحرين و امارات متحده عربي، مصر و همچنين کشور مالزي ممنوع اعلام شده است‎.‎



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |