جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 108805 10:28 1399/05/26
هیچ مجوزی برای اوراق سلف نفتی وجود ندارد

هیچ مجوزی برای اوراق سلف نفتی وجود ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هیچ مجوزی برای اوراق سلف نفتی وجود ندارد

هیچ مجوزی برای اوراق سلف نفتی وجود ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: هر خبری از جلسه سران، در مورد فروش نفت سلف، چون هنوز قطعی نشده، غیرواقعی است. و از طرفی در بودجه سال ۹۹ هیچ مجوزی برای فروش نفت سلف وجود ندارد.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم: حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به فروش اوراق سلف نفتی در بورس تأکید کرد: هر خبری از جلسه سران، در مورد فروش نفت سلف، چون هنوز قطعی نشده، غیرواقعی است. و از طرفی در بودجه سال ۹۹ هیچ مجوزی برای فروش نفت سلف وجود ندارد.

بنابراین دولت مجوز فروش اوراق نفت سلف در روز یکشنبه ۲۶ مرداد را اعلام نماید. کمیسیون برنامه و بودجه پیگیر موضوع است.

فروش اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی ایران امروز (یکشنبه ۲۶ مرداد ماه) در تالار بورس انرژی آغاز خواهد شد.
بر اساس اطلاعیه ای که در روی سایت کدال منتشر شده در این روز ۵۲۹ هزار ۳۱۲ بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان تعیین شده است. حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است.

بر اساس این اطلاعیه، حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می شود.این اوراق سلف نفتی دو ساله بوده و سر رسید قرارداد ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ است. ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روزهای کاری بورس تعیین شده است.

بنابر اعلام برخی منایع در دولت، این اوراق سلف موازی استاندارد نفت غیر از طرح جدید فروش نفت است که دولت اخیرا مطرح کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |