پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 123976 11:00 1399/09/20
هکرها اطلاعات واکسن فایزر را دزدیدند

هکرها اطلاعات واکسن فایزر را دزدیدند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هکرها اطلاعات واکسن فایزر را دزدیدند

هکرها اطلاعات واکسن فایزر را دزدیدند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، آژانس دارویی اروپا که بر داروها و واکسنها برای اتحادیه اروپا نظارت دارد، ساعاتی پیش اعلام کرده بود هدف حمله سایبری قرار گرفته است. فایزر و بایو ان تک اعلام کردند که این آژانس به آنها اطمینان داده که حمله سایبری هیچ تاثیری روی مدت زمان بررسی داروی این شرکتها نخواهد داشت.

هنوز معلوم نیست این حمله سایبری چگونه و چه زمانی انجام گرفته یا افراد پشت پرده این حمله چه کسانی هستند. این دو شرکت اعلام کردند که آژانس دارویی اروپا به آنها اطلاع داده که هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها به برخی از اسناد مربوط به تاییدیه رگولاتوری برای واکسن کووید ۱۹ فایزر و بایو ان تک دست یافته اند.

به گفته کارشناسان، چنین اسنادی برای سایر کشورها و شرکتهایی که به دنبال ساخت واکسن کرونا هستند بی نهایت ارزشمند است. واکسن فایزر و بایو ان تک در رقابت جهانی برای مغلوب کردن کووید ۱۹ نخستین داروی پیشتاز است و آژانس دارویی اروپا اعلام کرده که بررسی آن را تا ۲۹ دسامبر تکمیل می کند اما این برنامه ممکن است تغییر کند.

بر اساس گزارش رویترز، حملات هک علیه سازمانهای بهداشتی و دارویی در دوران پاندمی کووید ۱۹ افزایش پیدا کرده و هکرها در تلاش به دستیابی به اطلاعات مربوط به درمانهای احتمالی بیماری هستند. ویروس کرونای جدید که خاستگاه آن در چین بوده است تاکنون بیش از ۶۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و بیش از ۱.۵ میلیون نفر قربانی داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |