جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 6110 16:33 1393/07/30
هویت خمیری جوانان  متوسط گفتار در خانواده‌های ایرانی ۱۷ دقیقه در روز است

هویت خمیری جوانان متوسط گفتار در خانواده‌های ایرانی ۱۷ دقیقه در روز است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هویت خمیری جوانان  متوسط گفتار در خانواده‌های ایرانی ۱۷ دقیقه در روز است

هویت خمیری جوانان متوسط گفتار در خانواده‌های ایرانی ۱۷ دقیقه در روز است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک رفتارشناس گفت: طبق پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی انجام شد، متوسط گفتار و ارتباط گفتاری در خانواده‌های ایرانی ۱۷ دقیقه در روز است

.به گزارش ایسنا، دکتر مجید ابهری عضو هیات علمی دانشگاه در نشست تاثیر نقش خانواده در کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به خانه آشفته‌ای شباهت دارد و آسیب‌های اجتماعی از در و دیوار بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی در کمین خانواده متزلزل است، ادامه داد: در خانواده‌هایی که تشنج بالاست و طلاق عاطفی اتفاق افتاده، رنگی از معنویت پیدا نخواهد شد. وقتی پدر افتخار می‌کند که با فرزند خود مشروبات الکلی می‌خورد، نمی‌توان باورهای معنوی در این زندگی را رشد داد.

ابهری ادامه داد: خانواده‌های متزلزل در فرزندان ایجاد بحران هویت می‌کنند و هیچ‌کس آسیب نمی‌بیند مگر اینکه دچار بحران هویت باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه رسانه‌ها به تقویت هویت افراد نمی‌پردازند، ادامه داد: اکثریت جوانان ما هویت خمیری‌ شکل پیدا کرده‌اند و به راحتی از منابعی همچون ماهواره و اینترنت شکل می‌گیرند.

این رفتارشناس با ارتباط میان آسیب‌های اجتماعی با معنویت خانواد‌ها، توضیح داد: در برخی خانواده‌ها معنویت شکل نگرفته و الگوی ناقص به فرزندان عرضه شده است و والدین به بچه‌ها می‌گویند حجاب داشته باشد ولی دلیل آن را توضیح نمی‌دهند.

ابهری معتقد است که خانواده در ایران کارکرد و جایگاهش را از دست داده و اصلی‌ترین علت آن فاصله گرفتن از باورهای دینی است.

وی در این باره گفت: هویت معنوی برخی والدین تثبیت شده نیست درحالی که اگر خانواده‌ها هویت دینی داشتند فرزندانشان در معرض خطر و گناه نبودند.

این رفتارشناس اظهار کرد: وقتی هویت معنوی قاب اصلی خود را پیدا نکند هر آسیبی می‌تواند به ما اثرگذار باشد و تا وقتی به هویت خود برنگردیم و نسخه معنویت را به عنوان راهکار اصلی بازگشت خانواده به مسیر اصلی نپذیریم نمی‌توان وضع موجود را اصلاح کرد.

ابهری در پایان با اعلام نتیجه پژوهش بنیاد علوم رفتاری گفت: در مذهبی‌ها اعتیاد سه برابر کمتر از کسانی است که باورهای مذهبی ندارند و این خود نشان‌دهنده تاثیر مذهب در رفتار افراد است..



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |