پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 127186 17:01 1399/10/10
هوش تجاری و همزیستی با کرونا

هوش تجاری و همزیستی با کرونا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هوش تجاری و همزیستی با کرونا

هوش تجاری و همزیستی با کرونا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رضا توسلی، عضو انجمن حسابداران خبره ایران

 در دوران کرونا و اتکا به فضای مجازی در کسب و کار های آنلاین و همچنین برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین بایستی بیش از پیش سمت تعریف هوش تجاری گام برداشت.

هوش تجاری مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرآیندها، معماری‌ها و فناوری‌هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می‌شود. البته می توان به زبان ساده تر گفت، هوش کسب و کار مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت‌های جدید به کار می‌گیرد. بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می‌تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.

توصیه با اهمیت و بروز برای شرایط جدید و همزیستی با ویروس کرونا در کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ که دارای فرآیندهای تصمیم گیری هستند برای نیل به اهداف سازمانی خود از این مزیت بهره گیری نموده، در حال حاضر در شرایط ویروس کرونا می توان در تحلیل آنلاین داده ها نقش مهمی ایجاد کرد و از دانش به دست آوردن الگوهای مهم و استراتژی های نوین و خلاقانه استفاده کرد.

طراحی چارچوب نظارت هوش تجاری را برای افزایش تجارت در شرایط فعلی و آینده که مبنی بر استراتژی آینده‌نگر خواهد بود برای سازمان های بزرگ و دیگر شرکت های پیشرو کاربردی خواهد بود و تشخیص انجام شده به منظور شناسایی میزان بلوغ تحلیلی انجام شده است. با استفاده از این چشم انداز، مدلی برای تقویت فرهنگ سازمانی، زیر ساختارها، مدیریت داده، تحلیل داده و نظارت ارائه شده است. این مدل در برگیرنده تعریف چارچوب نظارتی، اصول هدایت کننده، استراتژی ها، نهادهای تصمیم گیرنده و نقش ها است. نتایج این چارچوب برای استفاده از کنترل ها و نظارت‌ های موثر جهت اطمینان از موفقیت و اعتلای سازمان‌ها است، هوش تجاری درجهت نیل به اهداف برنامه توسعه‌ای همراه با چشم انداز آتی سازمان‌ها خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |