جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 154468 14:11 1400/06/27
هنوز فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز نشده است

هنوز فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز نشده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هنوز فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز نشده است

هنوز فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز نشده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، طبق برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حج و زیارت و ستاد اربعین، مقرر شده است، سفرهای اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا فقط از طریق حمل و نقل هوایی انجام شود.

در این راستا با هماهنگی انجام شده مقرر شد پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ انجام شود.

قرار است فروش بلیت در این مسیرها با نرخ مصوب ۵ میلیون تومان رفت و برگشت و همچنین ۶ میلیون تومان در مسیر مشهد-نجف-مشهد انجام شود.

امروز ۲۷ شهریور نیز فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز نشد، پیگیری حاکی از آن است که با توجه به آنکه هنوز سازمان حج و زیارت اطلاعات زوار را به سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی ارائه نداده است فروش بلیت در این مسیرها آغاز نشده است.

پیگیری حاکی از آن است که احتمالا تا پایان ساعت اداری امروز اطلاعات زوار از سوی سازمان حج و زیارت برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی ارسال شود تا فروش بلیت مسیر نجف با نرخ مصوب برای زوار اربعین آغاز شود. 

طبق توافق ایران و عراق مقرر شده است که ۶۰ هزار زائر از ایران در ایام سفر های اربعین به نجف اشرف اعزام شوند؛ ثبت نام در سامانه سماح، اخذ ویزای عراق، تزریق هر دو دوز واکسن کرونا و تست کرونا با اعتبار ۷۲ ساعت از الزامات این سفر است.

بنابراین گزارش امروز نیز سازمان هواپیمایی کشوری در این باره از آمادگی همه شرکت های هواپیمایی ایرانی، به منظور صدور بلیت سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد.

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی آمده است: براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان حج و زیارت، همه شرکت های هواپیمایی داخلی، منتظر ارائه فهرست زائران تایید شده در سامانه سماح بوده و به محض ارسال این لیست از سازمان حج و زیارت، شرکت های هواپیمایی نسبت به صدور بلیت هواپیما اقدام خواهند کرد.

همچنین بنا به اعلام قبلی و دستور سازمان حج و زیارت، داشتن تست کرونا PCR منفی با اعتبار حداقل 72 ساعت، کارت تزریق 2 دوز واکسن و داشتن ویزای معتبر عراق از الزامات صدور بلیت توسط شرکتهای هواپیمایی برای سفر اربعین به شمار می‌رود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |