پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 94983 16:22 1397/11/15
هنر بزرگ امام(ره) برقراری پیوند محکم میان اسلامیت و جمهوریت بود

هنر بزرگ امام(ره) برقراری پیوند محکم میان اسلامیت و جمهوریت بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هنر بزرگ امام(ره) برقراری پیوند محکم میان اسلامیت و جمهوریت بود

هنر بزرگ امام(ره) برقراری پیوند محکم میان اسلامیت و جمهوریت بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، درباره اهمیت مردم‌سالاری دینی به منزله یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و عدم تضاد دین و مردم‌سالاری در اندیشه امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) با هدایت و رهبری انقلاب، منطق قرآن را حاکم کرد. تمام خطاب خداوند در قرآن به مردم و مؤمنان است و از آن‌ها می‌خواهد در صحنه تعیین سرنوشت و مبارزه با ظلم و طاغوت حضور پیدا کنند.

امام خمینی(ره) به آموزه‌های قرآن تجسم عملی بخشید

وی افزود: امام خمینی(ره) در حقیقت این آموزه‌‌های قرآن را تجسم عینی و عملی بخشید و بین اسلامیت و جمهوریت پیوندی محکم و درهم تنیده برقرار کرد و مردم و اسلام را در کنار هم قرار داد و انقلاب را به پیروزی رساند و این هنر بزرگ امام(ره) بود.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه امام(ره) متن قرآن و سنت را وارد جامعه کرد، گفت: بحث ولایت فقیه و نقش و جایگاه آن در اداره حکومت مسئله جدیدی نبود که عده‌ای بگویند یکباره پس از پیروزی انقلاب مطرح شد. این مسئله در کتب فقهی وجود داشت و علما بر روی حدود و ثغور آن بحث می‌کردند و جزو اصول مسلم فقهی و دینی است، اما هیچ وقت شرایط برای عملی شدن آن مهیا نبود. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: با عنایت الهی و حمایت مردم، امام(ره) این توفیق را پیدا کرد که به این ایده و اصل جامه عمل بپوشاند و اسلامیت و جمهوریت را در کنار هم قرار داده و حتی بالاتر به صورت یک شبکه درهم تنیده درآورد، در حالی که در آن دوره تبلیغات زیادی بر روی مخالفت اسلام با نقش مردم در اداره حکومت انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: طی این چهل سال هم دشمنان تلاش زیادی کردند که نظام را ساقط کنند، اما حضور مردم در صحنه همواره مانع اصلی تحقق این توطئه‌ها شده است. امروز به جرئت می‌توان گفت که تنها نظام سیاسی که به معنی واقعی مردم در آن تصمیم‌گیر اصلی هستند و از آن حمایت می‌کنند نظام جمهوری اسلامی است. لذا از این جهت مردم‌سالاری دینی سرمایه و دستاورد بزرگ انقلاب و امام(ره) شمرده می‌شود و باید از آن محافظت کرد.

مسئولان با تأسی از سیره امام(ره) و رهبری، تقویت‌کننده اعتماد وامید مردم باشند

حجت‌الاسلام محمودی ابراز کرد: مسئله اصلی این است که مدیران باید قدر اعتماد مردم را بدانند و عملکردشان به گونه‌ای نباشد که اعتماد مردم از آن‌ها سلب شود. این خطری است که نظام و انقلاب را تهدید می‌کند. اگر در نظام مدیریتی طوری عمل شود که مردم دیگر به مسئولان کشور اعتماد نکردند، از اسلام و اصول انقلاب دست نمی‌کشند، اما امید و انتظاری که از حاکمیت و نظام مدیریتی داشتند رو به ناامیدی می‌گذارد و این خطری است که مسئولان کشور در قوای سه‌گانه باید به آن توجه ویژه‌ کنند و برای تقویت سطح اعتماد و امید مردم اهتمام بورزند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: هنر امام(ره) این بود که با عمل، سیره و صداقت خودش اعتماد مردم را جلب کرد و امروز هم رهبر معظم انقلاب این مسیر را ادامه داده و خواهند داد. لذا مدیران و مسئولان کشور نیز نیازمند این نوع رفتار و علمکرد هستند تا مردم‌سالاری دینی همچنان تداوم داشته باشد.

تبیین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه قرآن

حجت‌الاسلام محمودی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه قرآن گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی به هیچ‌وجه قاریان و حافظان بین‌المللی قرآن نداشتیم، اما امروز با قاطعیت می‌گویم که ایران در این حوزه در جهان اسلام حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این دستاورد بزرگ انقلاب است.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان، پرداخت و گفت: او تعریف می‌کرد که در سفر به اندونزی استقبال باشکوهی از وی شد و وزیر تعملیمات دینی اندونزی به وی گفت که ۹۵ درصد از قاریان اندونزی از شما تقلید می‌کنند. در حالی که تا پیش از این هرجا صحبت از قاریان بین‌المللی می‌شد بلافاصله نام قاریان مطرح مصری مانند عبدالباسط و مصطفی اسماعیل بر سر زبان می‌آمد، ولی امروز قاریان جوان بین‌المللی ایران در جهان اسلام می‌درخشند و این کار امام و انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام محمودی در پایان اظهار کرد: تا پیش از این تبلیغ می‌کردند که شیعیان به قرآن اهمیت نمی‌دهند و یا اینکه قرآنی متفاوت از سایر مسلمانان دارند، ولی امام(ره) با پرورش این آدم‌ها و اشاعه این تفکر و در ادامه تأکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن خط بطلانی بر این تبلیغات سوء کشیدند و این دستاورد نیازمند تبیین و تبلیغ بیشتر و گسترده‌تری است که متأسفانه بر روی آن کم کار کرده‌ایم.

گفت‌وگو از مهدی مخبری



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |