جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 106286 16:20 1399/03/19
هنرصنعتی بنام عصر جدید

هنرصنعتی بنام عصر جدید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هنرصنعتی بنام عصر جدید

هنرصنعتی بنام عصر جدید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

امیر علی رمدانی، دکتری صنایع و تحلیلگر اقتصاد

بی تردید در دنیای کنونی که هر روز شاهد اکتشافات و اختراعات جدیدی هستیم، توجه به جوانان مستعد و استعدادیابی نیروهای خبره از ضروریات هر جامعه محسوب می شود. شناسایی، جذب و آموزش نیروهای جوان می تواند رشد شاخص های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی را به همراه داشته و تضمین کننده آینده ای روشن در خصوص اشتغال زایی و درآمدزایی باشد. به طور کلی استعدادیابی برای تمامی جوامع، چه جوامع پیشرفته به منظور ایجاد تحولات مثبت اقتصادی و چه کشورهای در حال توسعه که در مسیر تحقیق و توسعه قرار دارند حایئز اهمیت است که چه بسا نیاز کشورهای در حال توسعه به افراد متخصص و کارآمد بیش از سایر کشورها باشد.

افزایش سهم هنرصنعت ها در درآمدهای اقتصادی، ترغیب و سوق دادن کارآفرینان و هدایت سرمایه ‌های کوچک به سوی حمایت از هنرصنعت ها به‌منظور تکمیل حلقه ‌های اقتصادی مفقوده، افزایش فرصت‌ های صادراتی کالاهای تولیدی و مصرفی، همیشه مورد توجه بوده است و همواره تشویق، جذب و حمایت از کارآفرینان، سرمایه‌ گذاران صنایع کوچک و متوسط با هدف آشنایی با محصولات صنعتی مورد نیاز اعم از مصارف داخلی و دارا بودن مزیت ‌های صادراتی، استفاده از مواد اولیه و قطعات با کیفیت‌ های قابل قبول و آشنایی با تکنولوژی مولد که نتیجه آن کاهش ضایعات، کاهش قیمت تمام شده، افزایش بهره ‌وری و در نهایت تولید کالاهای پیچیده مهندسی و صنعتی و قابل رقابت، از اهم برنامه ‌های توسعه‌ای محسوب گردیده است. «صنعت» یعنی مجموعه واحدهایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک محصول یا گروهی از محصولات مشابه فعالیت می‌کنند. به بیان دیگر صنعت تلفیقی است از علم و هنر که زمینه ‌ساز تغییر و دگرگونی منابع به منظور تولید کالا یا محصولات جدید را بوجود می‌آورد. واژه «صنعت» از ریشه کلمه عربی «صنع» به معنای «ساختن یا آفریدن» نشات گرفته است. همچنین در زبان انگلیسی واژه «industry» از واژه لاتین «industria» به معنای «بازرگانی یا ساختن و ساخت» می‌باشد که منظور از ساخت «ایجاد دگرگونی در شکل یا ترکیب مواد» است. در فرهنگ معین صنعت چنین تعریف شده: کار، پیشه، حرفه، تمامی تغییراتی که بشر در مواد طبیعی می‌دهد تا بهتر و بیشتر از آن‌ها استفاده کند. صنعت تلاشی است مستمر جهت بهبود کارایی و طبیعاتا بهره‌وری که با استفاده از منابع کمتر، بازدهی مطلوب‌تری حاصل شود. به همین دلیل پویایی، نوسازی و نوآوری از ویژگی‌های مهم صنعت در گروه‌های مختلف صنعتی می‌باشد.

بی شک سرمایه گذاری به منظور توسعه سرمایه های انسانی یک جامعه، بسترساز رشد مولفه های اقتصادی خواهد شد. تحقیق و توسعه حلقه مفقوده ای در بین سرمایه های انسانی و سرمایه های اقتصادی است که با پیوند این دو می توان رشد و شکوفایی هنرصنعت ها را شاهد بود. در این بین برنامه ای تلویزیونی بنام «عصر جدید» بعنوان صحنه ای بزرگ با بینندگانی به اندازه جمعیت کل کشور توانست در نمایش دادن هنرهای جوانان گام بزرگی بردارد که با برنامه ریزی های مناسب می توان در مسیر صنعتی کردن برخی از هنرهای نمایش داده شده در این برنامه توسط جوانان کشور حرکت کرد و با تجاری سازی آن ها بسترهای مناسب اشتغال زایی، درآمدزایی، تقویت روحیه خودباوری را فراهم و این مهم را تا رسیدن به مرزهای روشن خودکفایی و توسعه سرمایه های انسانی کشور در عرصه های مختلف ادامه داد.

ایده های نو، گسترش جغرافیایی استعدادها و تنوع فعالیت ها در برنامه ای که بعنوان دریچه ای بمنظور بروز خلاقیت ها و استعدادهاست، می تواند زمینه ساز ورود استعدادها به فضای تجاری سازی شود، زیرا که این استعدادها گنجینه های نفیسی هستند که در آینده سرمایه های کشور خواهند شد. امید است با پایان برنامه عصر جدید، عصر همدلی اقتصادی آغاز شود تا استعدادهای جوانان کشور بیش از پیش مورد حمایت های اقتصادی صنعتگران قرار گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |