جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 150963 09:47 1400/05/25
هم سویی با خط فکری رییس‌جمهوری و ایده‌های نو، ۲ خصیصه فاطمی‌امین

هم سویی با خط فکری رییس‌جمهوری و ایده‌های نو، ۲ خصیصه فاطمی‌امین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هم سویی با خط فکری رییس‌جمهوری و ایده‌های نو، ۲ خصیصه فاطمی‌امین

هم سویی با خط فکری رییس‌جمهوری و ایده‌های نو، ۲ خصیصه فاطمی‌امین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، آرش محبی‌نژاد درباره گزینه پیشنهادی رییس‌جمهوری برای حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: فاطمی امین فردی جوان، پر انرژی، با تحصیلات مربوط به بخش صنعت و دارای سوابق کاری مرتبط است که در دولت دهم سمت‌هایی همچون مشاور و معاونت وزارت صنایع و معادن را بر عهده داشته است.

به گفته این مقام صنفی، فاطمی‌امین فردی خوش‌فکر و مثبت‌اندیش است که تفکری خلاقانه داشته و با مباحث صنعتی به خوبی آشناست.

وی ادامه‌داد: از طرفی با توجه به سابقه همکاری طولانی‌مدت با آیت‌الله رییسی و هماهنگی با سیاست‌های رییس‌جمهوری منتخب، به‌طور قطع همین مساله در ابعاد سیاسی و هماهنگی بیشتر با دولت به وی کمک خواهد کرد.

محبی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: فاطمی‌امین شخصیتی با روابط عمومی بالا و دارای تعاملات خوب با سازمان‌ها و نهادهای مختلف است و به نوعی یک گزینه غیرسیاسی برای وزارت عریض و طویل صنعت، معدن و تجارت است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور اضافه‌کرد: در سوابق کاری وی همچنین، مشاور در امور تولید و صنایع قوه قضائیه و دبیری کارگروه‌ها و اتاق‌های فکر رفع موانع تولید این قوه قابل ذکر است.

وی گفت: بر اساس سوابق یاد شده، به‌روز بودن وی و تسلط بر مسائل مختلف بخش، همچنین تعاملات سیاسی و هم‌سویی با تفکرات رییس‌جمهوری، به نظر می‌رسد فاطمی‌امین می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف دولت جدید یاری‌رسان باشد.

محبی‌نژاد با اشاره به عدم عمل به وعده‌ها و شعارها از سوی برخی وزرا در دولت‌های قبل، ابراز امیدواری‌کرد: فاطمی‌امین در این مسیر پایبند به برنامه‌های ارائه شده باشد.

وی تاکید کرد:‌ برنامه‌ای که از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ارائه شده و با توجه به سابقه‌ای که از وی در دسترس است، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای این وزارتخانه بوده و بتواند در تحقق اهداف آن موفق باشد و قوی عمل کند.

این مقام صنفی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته تشکل‌های مردم‌نهاد همواره در کنار همه دولت‌ها بوده و هستند و امید می‌رود دولت جدید و به‌خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از این بازوی قوی مشورتی و تخصصی انجمن‌ها و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که دولت‌ها ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایشان محدود است و همه امکانات فنی، تخصصی و کارشناسی را در اختیار ندارند، بر این اساس بهتر است تصدی‌گری را کنار گذاشته و بیشتر به سیاست‌گذاری، مدیریت راهبردی و تقویت راهبردهای حمایتی بپردازند که این رویکرد در فاطمی‌امین وجود دارد.

محبی‌نژاد ادامه‌داد: اهمیت بیش از پیش به بخش خودرو، مشورت گرفتن از بخش خصوصی و اعتماد به آن، اعتقاد به اصلاحات کلان از جمله سیاست‌زدایی از صنایع و کاهش تصدی‌گری دولت، از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود.

فردی آشنا با مسائل روز صنعت کشور

در این پیوند، «محمدرضا نجفی‌منش» رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی تهران نیز به ایرنا گفت: نام فاطمی‌امین از زمانی که در وزارت صنایع و معادن در سمت معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه مشغول فعالیت بود، برای ما فعالان صنعتی آشناست.

وی افزود: وی یکی از افرادی بود که در تهیه و تدوین برنامه استراتژی صنعتی کشور نقش مستقیم ایفا کرد و هرچند در این مسیر همه تشکل‌ها و انجمن‌های صنعتی و صنفی خواهان اجرایی شدن این برنامه بودند، اما در نهایت با تغییر دولت ناتمام ماند.

این مقام صنفی، فاطمی‌امین را فردی فهیم و دانشمند در مسائل صنعتی توصیف کرد که از شناخت خوبی از صنایع برخوردار است و حضور وی در راس وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواد راهگشا باشد.

وی ابراز امیدواری‌کرد:‌ با حضور فاطمی‌امین شاهد برچیده شدن قیمت‌گذاری‌های دستوری و همچنین کاهش تصدی‌گری دولت در امور صنایع مربوط به خودروسازی و رفع این مشکلات کهنه باشیم.

به گزارش ایرنا، «سید رضا فاطمی امین» که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد.

آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |