جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 160663 10:35 1400/08/17
همکاری این 3 وزارت‌خانه‌ برای جلوگیری از خاموشی‌ها

همکاری این 3 وزارت‌خانه‌ برای جلوگیری از خاموشی‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
همکاری این 3 وزارت‌خانه‌ برای جلوگیری از خاموشی‌ها

همکاری این 3 وزارت‌خانه‌ برای جلوگیری از خاموشی‌ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، فریدون حسنوند با اشاره به نشست مشترک عصر دیروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزرای صمت، نیرو و نفت برگزار شد، گفت: با توجه به خاموشی‌های فصل تابستان احتمال ادامه این خاموشی‌ها در زمستان نیز داده می‌شود، بنابراین باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم اندیشیده و امکانات کل کشور برای مقابله با این چالش بسیج شوند.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها می‌خواهیم در زمستان پیش رو درباره صرفه‌جویی در مصرف انرژی به مردم اطلاع‌رسانی کنند، افزود: درباره صرفه‌جویی در مصرف انرژی نکته مهم تأمین سوخت نیروگاه‌های ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاواتی است که جدیدالاحداث هستند، زیرا قراردادی در این باره میان وزارتخانه‌های صمت و نیرو منعقد شده است. در واقع بعد از خاموشی‌های تابستان مقرر شد ظرفیت و منابع مالی صنایع کشور به کمک صنعت گاز و برق بیایند، به همین دلیل قرار است این نیروگاه‌ها در مرحله نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید کنند و وزارت نفت نیز امروز مکلف شد سوخت آن را تأمین کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در نشست امروز همچنین وزیر صمت گزارشی درباره قراردادها و نحوه اجرای آنها ارائه داد که باید اصلاحاتی در این قراردادها انجام شود، البته ضلع سوم این قراردادها وزارت نفت است که باید برای تأمین سوخت در این قراردادها دیده شود.

حسنوند با بیان اینکه این نشست با هدف پیشگیری از اتفاق‌های تابستان امسال برگزار شد تا مردم و مشترکان خانگی دچار خاموشی نشوند، بیان کرد: نباید به صنایع کوچک و بزرگ که در تابستان لطمه اقتصادی وارد شد، دوباره ضرر و زیان وارد شود. همچنین دستگاه‌های امنیتی نیز به این نشست دعوت شده بودند تا برای جلوگیری از قاچاق، اقدام‌های لازم را انجام دهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |