پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14896 13:58 1394/05/25
همکاری اتحادیه‌ها برای جلوگیری از نابودی مشاغل

همکاری اتحادیه‌ها برای جلوگیری از نابودی مشاغل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
همکاری اتحادیه‌ها برای جلوگیری از نابودی مشاغل

همکاری اتحادیه‌ها برای جلوگیری از نابودی مشاغل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرکل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران

از شناسایی رشته مشاغل جدید خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از نابودی برخی فنون و حرفه‌ها با همکاری اتحادیه‌های صنفی، آموزش افراد جویای کار را آغاز کرده‌ایم.

حمید رضا خانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان تهران داریم که اکثر آنها جزو کارآفرینان برتر مهارتی و برندهایی هستند که شعبات متعددی را در شهرهای دیگر کشور در اختیار دارند.

وی افزود: این آموزشگاهها از توانمندی‌ها و قابلیتهای بالایی برخوردارند که بنا داریم آنها را با علوم و فنون و تکنولوژی‌های روز آشنا کنیم به همین منظور با همکاری مرکز تربیت مربی کرج برنامه ارتقای مهارت مربیان آنها را تدارک دیده‌ایم تا در رشته‌هایی که مورد نیاز استان هست تعداد آموزشگاهها را افزایش دهیم و از گسترش رشته‌هایی که اشباع شده‌اند جلوگیری کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تصریح کرد: همچنین با همکاری اتحادیه‌های صنفی برخی فنون و حرفه‌هایی را که در حال منسوخ شدن هستند شناسایی کرده‌ایم تا کار آموزش افراد را در قالب استاد شاگردی در این فنون و حرفه‌ها دنبال کنند.

خانپور درعین حال از شناسایی مشاغل جدید خبر داد و گفت: شناسایی مشاغل جدید جزو اولویتهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران است.هم اکنون حرفه‌ها، رشته‌ها، شایستگی‌ها و مشاغل جدید شناسایی و استانداردهای بین‌المللی مهارت آنها توسط کارشناسان مرتبط نگاشته شده که آماده ارسال به سازمان برای مطرح شدن در برنامه طرح و برنامه درسی سازمان است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |