پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 131310 08:13 1399/11/12
همچنان مشکل کمبود عرضه تخم مرغ وجود دارد

همچنان مشکل کمبود عرضه تخم مرغ وجود دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
همچنان مشکل کمبود عرضه تخم مرغ وجود دارد

همچنان مشکل کمبود عرضه تخم مرغ وجود دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل ا ایسنا، محمدی پور در گفت‌وگو اظهار کرد: کالاهای هدف در این طرح نظارتی اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایان سال و همچنین نظارت بر قیمت محصولات میوه و تره بار، گوشت قرمز، تخم مرغ، آجیل، شیرینی و مواد مرتبط با کرونا مثل محصولات ضد عفونی دستکش و ماسک است. همچنین بر امور خدماتی مثل حمل و نقل مسافر، اتو سرویس‌ها و قالیشویی‌ها نظارت ویژه می‌شود و رصد از انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد.

وی همچنین از برگزاری ۲۵ گشت یک شکل علاوه بر گشت‌های قبلی در شهر تهران خبر داد و اعلام کرد که طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید تا آخر فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. این مقام مسئول همچنین با اشاره به نظارت بر قیمت کالاها در این طرح اظهار کرد: در صورت مشاهده کمبود کالا نیز وظیفه معاونت نظارت و بازرسی، گزارش کمبود کالا به دستگاه‌های مربوطه و وزارت صمت است.

محمدی پور همچنین درباره تفاوت طرح تشدید نظارت بر بازار در آستانه شب عید نسبت به سال‌های گذشته، گفت: بازرسان اخیراً به سامانه یکپارچه مشترک بازرسی (سیمبا) مجهز شدند که بر اساس آن بازرسان با استفاده از تبلت و سیم کارتی که در اختیارشان قرار گرفته، برگه گزارش بازرسی و شکایتی که در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند و اگر به تخلف برخورد کنند به صورت مستقیم گزارش را تنظیم و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت پروسه اداری بسیار کوتاه شده و رسیدگی به شکایات و تخلفات به صورت آنلاین و دیجیتالی برای سازمان تعزیرات حکومتی منعکس می‌شود.

تداوم کمبود عرضه تخم مرغ
وی همچنین درباره وضعیت بازار تخم‌مرغ گفت: همچنان مشکل کمبود عرضه وجود دارد و هنوز عرضه تخم مرغ در تهران به رغم روزانه ۴۰۰ تن که نیاز این استان است نرسیده و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان پشتیبانی امور دام روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن تخم‌مرغ در تهران عرضه می‌کنند. می‌توان گفت همچنان توزیع کمتر از تقاضاست که این موضوع به وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد و مسئولیت وزارت صمت فقط نظارت بر بازار است. اگر عرضه به اندازه کافی انجام شود حتماً قیمت تنظیم بازار اجرا خواهد شد.

ستاد تنظیم بازار اخیرا برای سومین بار در سال جاری قیمت تخم مرغ را افزایش داد و بر این اساس نرخ مصوب هرکیلو تخم مرغ در مغازه ها برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ (بدون بسته بندی‌های مختلف) هم ۳۲ هزار تومان تعیین شده است. اما در هفته‌های گذشته قیمت هرشانه تخم مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به بیش از ۴۵ هزار تومان هم رسید.
در این رابطه وزارت صمت معتقد است تا زمانی که عرضه و تقاضای تخم مرغ به تعادل نرسد و وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ به قیمت مصوب در تهران عرضه نکنند، قیمت هر شانه تخم مرغ به نرخ مصوب یعنی ۳۲ هزار تومان نمی‌رسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |