سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8328 16:05 1393/10/06
همزمان با معارفه رییس جدید سازمان بورس بدست آمد: نسخه ای برای رفع "نفرین" متولیان بازار سرمایه

همزمان با معارفه رییس جدید سازمان بورس بدست آمد: نسخه ای برای رفع "نفرین" متولیان بازار سرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
همزمان با معارفه رییس جدید سازمان بورس بدست آمد: نسخه ای برای رفع "نفرین" متولیان بازار سرمایه

همزمان با معارفه رییس جدید سازمان بورس بدست آمد: نسخه ای برای رفع "نفرین" متولیان بازار سرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

علی طیب‌نیا دیروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در روزهایی که شاخص بورس مثبت است همه خوشحال هستند و در روزهایی که شاخص منفی است،

نفرین‌ها برای مسببین در بازار سرمایه سرازیر می شود .به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی ، هنوز بازار سرمایه به جایگاه واقعی خود نرسیده و تامین مالی بنگاه های اقتصادی بانک محور است و نسبت تامین مالی بازار سرمایه براساس برنامه ریزی ها باید از 30 درصد فعلی به 70 درصد افزایش یابد. با فعل و انفعالات در یک صنعت، کل بازار سرمایه تحت تاثیر قرار می گیرد که نمونه آن همان اتفاق رخ داده در سال گذشته برای خوراک پتروشیمی ها است. البته این مشکل ناشی از بازار سرمایه نیست و ناشی از عدم تنوع بنگاه های اقتصادی است که باعث ایجاد رفتار هیجانی در اقتصاد کشور می شود.وی ادامه داد: بازار سرمایه براساس عدالت بنا شده و هر عاملی که به عدالت و اعتماد مردم خدشه وارد کند، پایه های بازار سرمایه را سست می کند. حذف رانت اطلاعات معاملات، شفافیت معاملات و ارتقاء استانداردهای ملی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش جهان اقتصاد،اذعان وزیر اقتصاد از ناله و نفرین سهامداران در مواقعی که بورس با افت نماگرها مواجه می شود گرچه آمیخته به طنز است اما حاکی از ضعف هایی است که بازار سرمایه امروز همچنان با آنها دست و پنجه نرم می کند.وقتی ناشران و شرکت های پذیرفته شده در نزد سازمان بورس اقدام به انتشار گزارش های تایید شده خود با پیش بینی درامد های مختلف می کنند اما از آنطرف پس از گذشت اندک زمانی به یکباره عملکرد دوره ای خود را با انحراف های بالا به بازار اعلام می کنند چطور می توان انتظار داشت که سهامدار درمانده و سردرگم این بازار که به بازار شفاف و عادلانه بورس اعتماد کرده و پس انداز خود را در آن سرازیر کرده بی تفاوت از همه چیز به نفرین زمان و آسمان چنگ نیاندازد؟

در همین زمینه «بورس نیوز» در مطلبی انتقادی خطاب به وزیر اقتصاد نوشت:آقای وزیر راهکار حل این مشکل بسیار ساده است و قبلاً هم تجربه آن در کشور وجود داشته. آقای وزیر دقت کرده اید که در حوادث و سوانح سقوط هواپیماهای مسافربری عامل و مقصر اصلی چه چیزی اعلام می شود؟ در 99 درصد موارد عامل انسانی که همان خلبان هواپیما است مقصر شناخته می شود و از آنجاییکه خودش هم برای دفاع از اتهام در این دنیا حضور ندارد پس به راحتی پس از بررسی های علمی و فنی بسیار زیاد به عنوان عامل اصلی شناخته شده و آنچنان برپایه شواهد و مستندات گناهکار شناخته می شود که نه تنها فاتحه ای به روحش نثار نمی شود بلکه ناله و نفرین بازماندگان حادثه توشه راه آخرتش می شود.

جناب وزیر وقتی شما به راحتی عامل و مقصر اصلی گلایه ها و به قول خودتان نفرین های سهامداران را شناخته اید و می دانید که چه چیز علت دردسرهای ایجاد شده برای وزارت اقتصاد است، چرا برای مجازات آن اقدامی نمی کنید؟هم ما می دانیم و هم شما که شاخص کل بورس عامل اصلی دردسرهای یکسال اخیر می باشد. این عامل نه تنها برای شما بلکه برای اهالی بازار سرمایه نیز مشکل ساز شده است پس بیایید با حذف شاخص از بازار سرمایه هم مشکل را حل کنید هم همه را خوشحال کنید تازه متهم اصلی هم به مجازات خودش رسیده و از آنجاییکه زبان برای گفتن حقایق ندارد مطمئن هستیم که آب از آب تکان نخواهد خورد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |