پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3877 13:21 1393/05/05
همایون اسعدیان: نیاز به نهضت سالن سازی در سینما داریم

همایون اسعدیان: نیاز به نهضت سالن سازی در سینما داریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
همایون اسعدیان: نیاز به نهضت سالن سازی در سینما داریم

همایون اسعدیان: نیاز به نهضت سالن سازی در سینما داریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کارگردان فیلم بوسیدن روی ماه گفت: ما نیاز به یک نهضت سالن سازی در کشور داریم آن هم پردیس های مجهز و چند سالنه تا بتواند تماشاگر را به سینما بکشاند.

همایون اسعدیان کارگردان با سابقه سینما روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: یکی از مشکلاتی که این روز ها سینمای ما با آن مواجه است کمبود سالن است.
وی افزود: جغرافیای سیاسی و اجتماعی تهران در ۳۰ سال گذشته تغییر کرده اما هیچ سالنی مطابق با این تغییر ساخته نشده است .
این کارگردان سینما با بیان اینکه اگر فردی در شرق تهران مثلاً محله تهران پارس بخواهد به سینما برود نزدیک ترین منطقه به او خیابان شریعتی است، ادامه داد: واقعاً خوشبینانه است اگر از ساکنان شرق تهران بخواهیم با این ترافیک و مشکلات متعدد بخواهند این مسیر را برای دیدن فیلم طی کنند.
اسعدیان با اشاره به اینکه این مشکل و موضوع شامل غرب تهران هم می شود تصریح کرد: ما در تهران ۶۰ یا ۷۰ سالن داریم که مردم در ۷ یا ۸ سالن مثل اریکه و آزادی متمرکز می شوند و باقی با کمترین تماشاگر فعالیت می کنند.

کارگردان فیلم طلا و مس تصریح کرد: مشکل سالن سازی در دیگر شهر های ما مثل اصفهان و شیراز هم به همین گونه است. مثلا اصفهان که در دوران کودکی من ۱۴ سالن داشته الان به ۵ سالن رسیده است.

وی اظهار کرد: اگر سالن های استاندارد و مناسبمان افزایش پیدا کند طبیعتاً مخاطب بیشتر و مناسب تری به سینما خواهند آمد.
کارگردان فیلم ده رقمی در ادامه به ساخت فیلم سطحی اشاره کرد و گفت: نبود سالن مناسب فروش فیلم ها را پایین آورده و کارگردان های ما به سمت ساخت فیلم های کم هزینه در یک آپارتمان و لوکیشن های کوچک روی آورده اند که این موضوع هم از جذابیت سینما کم می کند.
اسعدیان افزود: مخاطب سینمای امروز با به روزترین فیلم های خارجی در ارتباط است همچنین ماهواره فیلم های جدید دنیا را با زرق و برق نشان می دهد و ما باید برای مقابله با آنها فیلم های جذاب تولید کنیم تا رقیب جدی برای آنها باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |