پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 142810 12:10 1400/03/05
هفته آینده سقف وام ودیعه مستاجران اعلام می شود

هفته آینده سقف وام ودیعه مستاجران اعلام می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هفته آینده سقف وام ودیعه مستاجران اعلام می شود

هفته آینده سقف وام ودیعه مستاجران اعلام می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده درباره تعیین تکلیف وام ودیعه مستأجران برای سال 1400 اظهار داشت: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پیشنهادات ارائه شده را بررسی کند تا هفته آینده نرخ وام مستأجران اعلام می‌شود.

وی از فاز دوم افتتاح‌های مسکن ملی خبر داد و گفت: فاز اول آبان ماه سال گذشته آغاز شد و در این فاز توانستیم بیش از 11 هزار و 500 واحد مسکونی را افتتاح کنیم و فاز دوم آن در خرداد ماه انجام می‌شود و آماده افتتاح‌های بعدی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره انتشار گزارشی مبنی بر اینکه مدت‌زمان خرید مسکن در کشورمان به یک قرن رسیده است، بیان داشت: این عدد را تایید نمی‌کنم چراکه نمی‌توان یک عدد مشخصی را برای پیش‌فرض‌های مختلف ارائه داد.

محمودزاده با تاکید بر اینکه واقعیت این است که با کاهش ارزش پول ملی کشورمان و افزایش قیمت مسکن، مدت‌زمان خرید خانه و خانه‌دار شدن افزایش یافته است اما نمی‌توان یک عدد مشخصی برای انتظار برای خرید خانه ارائه داد، گفت: مدت‌زمان انتظار خرید خانه بستگی به شهر مورد نظر، متوسط قیمت مسکن در آن منطقه و درآمد خانوار دارد اما یک اصل کلی وجود دارد آن هم اینکه فاصله درآمد خانوار و قیمت مسکن، مدت‌زمان خرید خانه را مشخص می‌کند و بر این مدت‌زمان اثرگذار است.

وی افزود: اما نمی‌توان یک عدد ثابتی را به تمام خانوار و تمام شهرها تعمیم داد. اخیرا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه انتظار برای خرید خانه به یک قرن رسیده است که نمی‌دانم مطالعات این گزارش بر چه اساسی بوده است. در تهران در منطقه‌ای متوسط قیمت مسکن در هر متر مربع 10 میلیون تومان و در منطقه‌ای دیگر 60 میلیون تومان است و در تمام این مناطق قدرت خرید خانوار متفاوت از هم است بنابراین باید شاخصی مطرح شود که در تمام مناطق مورد قبول باشد و صدق کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌فرض‌های تعیین شده درباره مدت‌زمان انتظار برای خرید خانه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی از مدت‌زمان انتظار برای خرید خانه یا سهم سهم مسکن از سبد خانوار نداریم و به همین علت است که به دنبال ثبت اطلاعات در سامانه اسکان و املاک هستیم.

محمودزاده درباره میزان سهم مسکن از سبد هزینه‌های خانوار گفت: اساسا چنین عددی را نمی‌توان برای تمام خانوار و شهرها اعلام کرد و نمی‌توان این کلی‌گویی را داشت که سهم مسکن از سبد خانوار به 35 درصد رسیده است اما می‌توان جدولی تهیه کرد که در آن در یک شهر مشخص برای دهک‌های مختلف درآمدی این سهم را تعیین کرد.

وی با اشاره به میزان استقبال مردم از ثبت اطلاعات املاک خود در سامانه اسکان و املاک تاکید کرد: تا 19 خرداد ماه برای ثبت اطلاعات املاک در سامانه گفته شده مهلت داده‌ایم. در روزهای اول به دلیل اینکه ابهامات این قانون برای مردم زیاد بود، با استقبال بالایی مواجه نبودیم چرا که مردم با ابهامات متعددی در حین ثبت‌نام مواجه شدند از این رو سه مرجع پاسخ‌دهی از جمله شماره تلفن 24 ساعته، مرکز پیامک و پاسخ برخط در سامانه گفته شده پیش‌بینی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کارشناسان در این سه کانال به تمام سوالات مردم و متقاضیان پاسخ دادند و اگر سوالی ابهامات بالایی داشت در تیم تخصصی مطرح می‌شد و پس از 24 ساعت با فرد سوال کننده تماس گرفته و پاسخ را به وی ارائه می‌دادند.

محمودزاده یادآور شد: با برطرف شدن این ابهامات، شاهد افزایش ثبت اطلاعات هستیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |