پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 111461 08:28 1399/06/17
هشدار مدیر عامل دویچه بانک به اقتصاد جهان

هشدار مدیر عامل دویچه بانک به اقتصاد جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار مدیر عامل دویچه بانک به اقتصاد جهان

هشدار مدیر عامل دویچه بانک به اقتصاد جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، کریستین سویینگ، مدیرعامل دویچه بانک در یک دورنمای بدبینانه دیگر نسبت به اقتصاد جهان هشدار داد بهبودی اقتصاد جهان از بحران کرونا بیشتر از آنچه انتظار می‌رود طول خواهد کشید.

وی در اجلاس بانکداری هندلزبلات در فرانکفورت به حاضرین گفت:« رسیدن به سطح قبل از بحران کرونا سخت است و سالها طول خواهد کشید. این اتفاق امسال یا سال آینده نخواهد افتاد». طبق گفته سویینگ، در شرایطی که برخی بخش‌های اقتصاد کاملاً عملیاتی نشده اند، برخی بخش ها با 70 تا 90 درصد از ظرفیت خود فعالیت می کنند. اکثر شرکت ها باید تا مدت ها با کاهش فروش سر کنند».

وی اضافه کرد اقتصاد بالاخره رونق میگیرد ولی به تدریج و نه در تمام صنایع. این سخنرانی در شرایطی صورت گرفت که همه گیری ویروس کرونا هر روز کشورهای بیشتری را وارد رکود می کند. استرالیا که توانست با موفقیت از رکود عمیق بحران مالی 2008 بیرون بیاید، یکی از آخرین کشورهایی بود که به لیست اقتصاد های دارای رکود اضافه شده است. آمریکا، انگلیس و اقتصادهای بزرگ اروپا قبلاً در این لیست قرار گرفته بودند.

مدیرعامل دویچه بانک در مورد رونق اقتصاد اروپا هم خوشبین نبود و اشاره کرد شرکتهای آمریکایی در سازگاری با واقعیت های جدید آزادانه تر عمل می کنند. ولی شرکت‌های اروپایی بیشتر منتظر کمک‌های دولت می مانند که باعث افزایش تعداد شرکت های زامبی می‌شود. تخمین زده می شود یک ششم شرکت‌های اروپایی تبدیل به شرکت‌های زامبی شوند.

شرکت های زامبی شرکت‌هایی هستند که هزینه بدهی آنها بیشتر از سود دهی آنهاست. این شرکت‌ها قادر به بازپرداخت وام بدهی خود می باشند اما توان بازپرداخت اصل بدهی را ندارند و با ادامه وامگیری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این بانک قبلا اعلام کرده بود تعداد این نوع شرکتها در آمریکا رو به افزایش است و از هر پنج شرکت آمریکایی یک شرکت به خاطر همه گیری ویروس کرونا به این شرایط دچار می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |