پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 12158 15:48 1394/02/08
هشدار  رییس جمهور به دلالان تحریم:  به فکر شغل دیگری باشید

هشدار رییس جمهور به دلالان تحریم: به فکر شغل دیگری باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار  رییس جمهور به دلالان تحریم:  به فکر شغل دیگری باشید

هشدار رییس جمهور به دلالان تحریم: به فکر شغل دیگری باشید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

حسن روحانی طی سخنانی در مراسم بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از جامعه کار و تولید اظهار کرد: بعضی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند در حالیکه پرونده هسته‌ای اولین گام برای حل معضلات اساسی است.

رییس‌جمهور گفت: با توافق نهایی که اگر اراده جدی وجود داشته باشد در ماه‌های آینده امکان‌پذیر است، شرایط تولید بهتر خواهد شد لذا دلالان تحریم از هم‌اکنون به فکر شغل دیگری باشند . وی گفت: دشمن دو معضل را برای ملت ما به ناروا ایجاد کرده است. اول اینکه بدخواهان این تهمت را زدند که ما دنبال سلاح مخرب هسته‌ای هستیم و دوم اینکه در کنار این تهمت سازوکاری برای ایجاد تحریم‌ها به وجود آوردند. رییس‌جمهور ادامه داد: ما دنبال دو مساله هستیم؛ اول رفع اتهامات به این معنا که می‌خواهیم ثابت کنیم که بدخواهان ما به جهانیان دروغ گفتند و دوم اینکه تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آنها را از بین ببریم.

روحانی گفت: با توافق نهایی که اگر اراده جدی وجود داشته باشد در ماه‌های آینده امکان‌پذیر است شرایط تولید بهتر خواهد شد. دلالان تحریم از هم‌اکنون به فکر شغل دیگری باشند. وی گفت: مردم و مقام معظم رهبری راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهند داد. رییس‌جمهور با بیان اینکه کسی در دنیا نمی‌تواند فشار و تحریم بر ایران را در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه دهد، گفت: سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است و 1+5 به خوبی بداند دولت و ملت در سال همدلی و همزبانی در کنار هم و پشتیبان هم هستند. رییس‌جمهور با بیان اینکه همه ما برای توسعه این کشور باید تلاش کنیم، خطاب به کارگران گفت: بار شما سخت‌تر و سنگین‌تر است و مبادا به فکر شما بیاید که دولتمردان شما، کارگران و مشکلات فضای کار را فراموش کرده‌اند. ما به مشکلات شما آگاهیم و برای حل آنها از خداوند مدد می‌طلبیم.

روحانی با بیان اینکه عظمت اسلام در سایه کار و تلاش همانند تلاش مولای متقیان علی (ع) است، تصریح کرد: باز هم به وزیر کار تاکید می‌کنم که نباید بین زنان و مردان امتیاز باشد. به وزیر کار می‌گویم فرصت‌های شغلی برابر ایجاد کنید و برای بازنشستگی کسانی که در محیط کار سخت و زیان‌آور کار می‌کنند، تلاش کنید. روحانی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته کار و کارگر، گفت: روز کار و کارگر تنها به عنوان یک قشر زحمت‌کش و پرتلاش نیست. کار و کارگر نماد نوآوری، سازندگی، توسعه و تعالی کشور عزیزمان ایران است. رییس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه امسال ایام بزرگداشت کارگران با ایام میلاد با سعادت مولی متقیان مصادف است که او مرد جهاد، شجاعت، ایمان، علم و دانش، یتیم‌نوازی کودکان و دستگیری بی‌نوایان بود.

وی با بیان اینکه علی (ع) مرد کار بود، گفت: حضرت علی (ع) همواره کار و تلاش را به عنوان فخر زندگی خود می‌دانست. آن همه زمین‌های اطراف مدینه با دست او احیا شد. آن همه چاه‌ها به دست او حصر شد و وقتی آب جاری می‌شد نماز شکر به جا می‌آورد و آب چاه را برای فقرا وقف می‌کرد. رییس‌جمهور با بیان اینکه کار برای کسب روزی خانواده مجاهدت در راه خداست، افزود: بار تولید کشور بر دوش شما کارگران عزیز است. پیامبر اسلام (ص) که اشرف مخلوقات بود دست کارگر را بوسید، ما دیگر در چه حدی هستیم که این را بگوییم. وی خطاب به کارگران گفت: عزیزان! ما نیاز به توسعه داریم. توسعه یک هدف والا برای همه کشورها است. ما ایران توسعه یافته را می‌خواهیم. چشم‌انداز بیست ساله ابلاغی رهبر انقلاب در یازده سال پیش به ما می‌گوید ایران ظرف بیست سال باید کشوری توسعه یافته باشد و این هدف بلندی است که همه ما باید دنبال کنیم اما توسعه چگونه حاصل می‌شود و چگونه می‌توانیم پرچم عزت ایران را بالا ببریم.

روحانی ادامه داد: آن روزی که در این کشور بیکاری نباشد روز عزت ایران و عزت اسلام در ایران است. عزت برای جامعه ایرانی زمانی است که فرزندان این مرز و بوم بر سر کار و فعالیت و زندگی آبرومندانه باشند. ما به جمهوری اسلامی و اسلام‌مان افتخار می‌کنیم اما عزت اسلام روزی است که در کشور فقیر نباشد .رییس‌جمهور با بیان اینکه عزت اسلام و ایران با همبستگی و کوشش همه ما محقق می‌شود، بر اهمیت همکاری کارافرین، کارگر و دولت در این زمینه تاکید کرد و یادآورشد که در یک مسیر سه‌جانبه می‌توانیم مسیر توسعه را طی کنیم و به موفقیت برسیم. وی اضافه کرد: یادمان نرود که در سال 91 شرایط توسعه کشور چگونه و با رشد منفی 6/8 درصد بوده است. این به معنای قفل زدن بر مسیر کار ، تلاش و توسعه است. همچنین یادمان نرود در سال 92 نیز رشد منفی ½ درصد بوده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: کشوری که دو سال پشت سر هم رشد منفی داشته است با حمایت شما، مردم و مقام معظم رهبری این افتخار را دارد که در سال 93 دارای رشد مثبت باشد و ان شاءالله این رشد مثبت را ادامه خواهیم داد. روحانی با بیان اینکه بدون رشد، اشتغال ممکن نیست، تصریح کرد: ما دو هدف مهم داریم؛ اولین هدف صیانت از شما کارگران عزیز است. این درد و غم همه ماست که یک نفر شب به خانه برود و در مقابل زن و فرزندش شرمنده باشد. هدف دوم این است تا برای آنها که تا امروز فرصت شغلی نیافتند فرصت اشتغال ایجاد کنیم. وی با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم میلیون‌ها بیکار را در صحنه کار قرار دهیم، تاکید کرد: برای این امر باید تولید رشد کند، اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند و روی پای خودمان بایستیم. سرمایه باید در این کشور مستقر شود. باید فناوری نوین در این سرزمین به برند تجاری تبدیل شود. همه باید دست به دست هم بدهیم. با شعار نمی‌توانیم توسعه ایجاد کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه همه باید همدلانه در کنار یکدیگر فضای کار، اشتغال، توسعه و تولید ایجاد کنیم، گفت: البته برای توسعه و کار نیاز به اخلاق و فرهنگ داریم اما در کنار آن نیاز به فناوری، مدیریت کارآمد، سرمایه‌گذاری و حضور کارآفرینان در کشور داریم. روحانی اضافه کرد: دولت در طول بیست ماه گذشته تلاش کرده تا قدرت خرید مردم مانند گذشته کاهش پیدا نکند و لذا مهار تورم در دستور کار بوده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود از وزیر کار خواست تا برای کمک به بازنشستگان که در تنگدستی هستند و همچنین رفع مشکلات کارگران قدم‌های جدی تری بردارد. رییس‌جمهور ضمن قدردانی از زحمات وزارت کار، گفت: برای اولین بار در سال 93 هشت و نیم میلیون نفر کسانی که دفترچه بیمه درمانی نداشتند دارای دفترچه بیمه شدند. این قولی بود که در انتخابات به مردم ایران دادم و گفتم هیچ ایرانی نباید باشد که از خدمات درمانی نتواند استفاده کند. روحانی همچنین گفت که بیمه این هشت و نیم میلیون نفر مخصوص سال 93 نخواهد بود چون سال به سال تمدید خواهد شد و این افراد نگران موضوع تمدید نباشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |