شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 108872 12:30 1399/05/26
هشدار دامپزشکی تهران در مورد تب سه روزه دامی

هشدار دامپزشکی تهران در مورد تب سه روزه دامی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار دامپزشکی تهران در مورد تب سه روزه دامی

هشدار دامپزشکی تهران در مورد تب سه روزه دامی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت:بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران،علی بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به این موضوع که کمبودی در تامین و توزیع واکسن نداریم، اظهار کرد: در حوزه تامین واکسن دام و طیور مشکلی وجود ندارد و تنها ممکن است واکسن با برند دلخواه تولیدکننده وجود نداشته باشد.

او افزود: سازمان دامپزشکی موظف به تامین واکسن مورد نیاز تولیدکنندگان است و برخی تولیدکنندگان دام و طیور به دنبال برندهای خاص هستند که این احتمال وجود دارد که برند خاص وارد کشور نشده باشد.

بابایی ادامه داد: با وجود نوسانات نرخ ارز، کمبودی در تامین واکسن دام و طیور ایجاد نشده است.


این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود نسبت به شیوع بیماری تب ۳ روزه دامی هشدار داد و گفت: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل، شدت و مسیر بادهای غالب فصلی دارد که موجب انتقال حشرات به سایر مناطق می‌شود.

او در پایان، حمل و نقل دام های آلوده را علت اصلی انتقال بیماری دانست و گفت: با توجه به افزایش دما، احتمال بروز برخی بیماری‌ها از جمله تب سه روزه ولمپی اسکین در دام‌های سنگین از قبیل گاو و گوساله وجود دارد که ترشحات بینی و دهان و بی اشتهایی از جمله عوامل این بیماری است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |