سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 128253 16:18 1399/10/17
هشدار جهاد کشاورزی نسبت ممنوعت صادرات مرکبات هشدار

هشدار جهاد کشاورزی نسبت ممنوعت صادرات مرکبات هشدار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار جهاد کشاورزی نسبت ممنوعت صادرات مرکبات هشدار

هشدار جهاد کشاورزی نسبت ممنوعت صادرات مرکبات هشدار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، عزیزالله شهیدی فر روز چهارشنبه در نشست مجمع نمانیدگان مازندران که در آمل برگزار شد ، گفت : قطع صادرات مرکبات که پیشتر در سطح ملی پیشنهاد شده بود به ضرر استان مازندران و ناامیدی تولیدکنندگان و باغداران خواهد شد.

موضوع ممنوعیت صادرات مرکبات را اتحادیه میوه و تره بار پایتخت اواخر آذر ماه امسال به دنبال افزایش قیمت مرکبات در میدان میوه و تره بار تهران مطرح کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد مرکبات صادراتی کشور از باغات مازندران تامین می شود ، گفت : طبق آمارهای رسمی از ۱۶۹ هزار تن مرکباتی که سالانه از کشور صادر می شود ، ١٥٥ هزار تن از مازندران است.

وی هشدار داد : جلوگیری از صادرات مرکبات آسیب جدی بر پیکر تولید مرکبات مازندران وارد کرده و باغداران را ناامید می کند.

شهیدی فر از رشد ۱۳۹ درصدی صادرات مرکبات در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت : مازندران ظرفیت ٧٠٠ هزار تن ذخیره سازی مرکبات را دارد که از این لحاظ مشکلی در تامین نیاز داخلی و همچنین صادرات وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشاورزی از اولویت مازندران است ، از مجمع نمایندگان خواست پیگیر رفع پیشنهاد قطع صادرات مرکبات باشند تا آسیبی به اشتغال و باغداری مازندران وارد نشود استان مازندران ۱۱۲ هزار هکتار باغ مرکبات دارد و پیش بینی شده است که امسال حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصول از آنها برداشت شود که دستکم ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

طبق آمار جهاد کشاورزی مازندران ، پارسال ۱۵۰ هزار تن مرکبات استان در بازه زمانی آبان ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ به خارج از کشور صادر شده بود. عراق و روسیه مهم ترین مقاصد صادرات مرکبات مازندران هستند. جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی کرده است که امسال در صورت داوم صادرات ، بیش از ۲۴۰ هزار تنی مرکبات استان صادر شود. بیشترین مرکبات صادراتی مازندران را پرتقال تامسون و نارنگی انشو تشکیل می دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |