جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 115305 11:46 1399/07/21
هشدار اروپا به آمریکا برای حذف تعرفه کالا

هشدار اروپا به آمریکا برای حذف تعرفه کالا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار اروپا به آمریکا برای حذف تعرفه کالا

هشدار اروپا به آمریکا برای حذف تعرفه کالا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، والدیس دومبروسکیس - رییس جدید تجارت اتحادیه اروپا - به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: ترمیم روابط ترانس آتلانتیک اولویت اصلی اتحادیه اروپا خواهد بود و آمریکا باید تعرفه های مربوط به ایرباس را به منظور اعتمادسازی حذف کند.

وی گفت: اگر آمریکا تعرفه هایش را حذف نکند، ما چاره ای بجز معرفی تعرفه هایمان روی واردات کالاهای آمریکایی نخواهیم داشت. واشنگتن در اکتبر گذشته در پرونده مربوط به ایرباس، از سوی سازمان جهانی تجارت اجازه یافت روی واردات سالانه از اتحادیه اروپا به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار تعرفه وضع کند.

واشنگتن روی محصولات مختلف شامل زیتون و پنیر تعرفه ۲۵ درصدی و روی جتهای ساخت ایرباس تعرفه ۱۰ درصدی وضع کرد. واشنگتن در اواسط فوریه با تشدید فشار بر اتحادیه اروپا در خصوص اختلاف ۱۶ ساله یارانه های هواپیمایی، اعلام کرد که تعرفه وضع شده روی واردات هواپیما را از ۱۰ به ۱۵ درصد افزایش خواهد داد.

منابع آگاه ماه گذشته به رویترز گفتند اتحادیه اروپا هم به نوبه خود بر سر یارانه های دولتی که شرکت هواپیماسازی بویینگ دریافت کرده است، از سازمان جهانی تجارت اجازه گرفته تا روی محصولات آمریکایی به ارزش چهار میلیارد دلار تعرفه وضع کند و این موضوع تا چند هفته دیگر اعلام می شود.

بر اساس گزارش رویترز، دومبروسکیس حاضر نشد درباره تاثیر ریاست جمهوری جو بایدن بر اختلاف مربوط به یارانه های ایرباس و بویینگ اظهارنظر کند اما به فایننشیال تایمز گفت: رویکرد حمایت گرایانه تر با روی کار آمدن دولت ترامپ در پیش گرفته شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |