شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5797 15:57 1393/07/18
هشتمين دور مذاکرات جامع هسته اي در وين؛  ديدار با آمريکايي ها براي حل اختلافات

هشتمين دور مذاکرات جامع هسته اي در وين؛ ديدار با آمريکايي ها براي حل اختلافات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشتمين دور مذاکرات جامع هسته اي در وين؛  ديدار با آمريکايي ها براي حل اختلافات

هشتمين دور مذاکرات جامع هسته اي در وين؛ ديدار با آمريکايي ها براي حل اختلافات

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  هشتمين دور مذاکرات جامع هسته اي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه آينده (22 و 23 مهرماه جاري) در شهر وين اتريش با محوريت ديدار با آمريکايي ها برگزار مي شود تا طرفين بتوانند پس از 'پيشرفت اندک' در مذاکرات نيويورک، بار ديگر بر سر اختلافات اساسي خود بحث و گفت و گو کنند.

ه گزارش ايرنا، در مذاکرات نيويورک که از 28 شهريور ماه به مدت 10 روز برگزار شد، طرفين برخي ايده ها و ابتکارات را مطرح کردند که در سطح کارشناسي مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت .
قرار است هفته آينده محمد جواد ظريف و جان کري وزيران امور خارجه ايران و آمريکا و نيز کاترين اشتون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا اين ايده ها و ابتکارات را در وين در ديداري که روز چهارشنبه يعني دو هفته پس از مذاکرات نيويورک خواهند داشت، بررسي کنند.
در ديدار سه جانبه ظريف، کري و اشتون، آخرين مواضع طرفين به ويژه اختلاف نظرها بر سر ميزان غني سازي اورانيوم ايران و نيز نحوه لغو تحريم ها عليه ايران بررسي مي شود.
يک عضو تيم مذاکره کننده هسته اي به خبرنگار ايرنا گفت که هشتمين دور مذاکرات جامع هسته اي از روز سه شنبه با ديدار ظريف و اشتون آغاز مي شود و در روز چهارشنبه با ديدار سه جانبه ظريف، کري و اشتون ادامه مي يابد.
وي تصريح کرد: دستور کار مذاکرات وين، ادامه مذاکرات نيويورک است که درباره برخي ايده ها و ابتکارات مطرح شده در سطح کارشناسي بحث و گفت و گو شده است .
اين عضو تيم مذاکره کننده در پاسخ به اين سوال که آيا صرفا درباره موضوعات اختلافي باقيمانده در اين دور از مذاکرات بحث خواهد شد؟ گفت: ما درباره همه موضوعات مذاکره خواهيم کرد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا اين دور از مذاکرات تنها دو روز خواهد بود، گفت: در صورت نياز ممکن است اين مذاکرات روز پنجشنبه نيز ادامه داشته باشد.
منابع آگاه مي گويند که پيش از ديدار ظريف، کري و اشتون قرار است معاونان وزيران امور خارجه ايران و آمريکا روز سه شنبه ديدار دو جانبه اي داشته باشند .

ايران و 1+5 پس از آنکه در مذاکرات وين 6 که به مدت 18 روز تا 19 جولاي برگزار شد، نتوانستند به دليل اختلافات عمده و اساسي به توافق جامع هسته اي دست يابند، توافق اوليه ژنو و نيز مدت زمان مذاکرات جامع هسته اي را براي يک دوره چهارماهه تا 24 نوامبر (سوم آذرماه ) تمديد کردند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |