پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 126285 10:10 1399/10/06
هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری روسیه برای مقابله با فقر

هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری روسیه برای مقابله با فقر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری روسیه برای مقابله با فقر

هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری روسیه برای مقابله با فقر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، روسیه قرار است 15.3 تریلیون روبل (حدود 207 میلیارد دلار) طی 5 سال برای کاهش فقر و تقویت درآمد واقعی شهروندانش هزینه کند.

مدارکی که توسط اتاق حسابداری روسیه منتشر شد نشان می‌دهد این اقدامات از طریق پروژه‌های ملی و فدرال و برنامه‌های دولتی اجرا شده و به مردمی که درآمد پایین‌تر از سطح بقا دارند کمک می‌کند.

طبق محاسبه تحلیلگران، سطح فقر 2.32 درصد کاهش می‌یابد و درآمد مردم 1.04 درصد از سطح فقر بالاتر می‌رود. این مدارک نشان می‌دهند کمک بیشتر به خانواده های فقیر شرایط زندگی آنها را بهبود داده و باعث کاهش 1.99 درصدی فقر و رشد 0.82 درصدی درآمدها می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی یک کنفرانس خبری در اوایل همین ماه اعلام کرد حدود 20 میلیون روسی در فقر زندگی می‌کنند. وی گفت این رقم باید تا پایان دهه آینده نصف شود و از 13.5 درصد به 6.5 درصد کل جمعیت برسد. وی در ابتدا قصد داشت تا 2024 به این هدف بلندپروازانه برسد ولی برخی سیاستمداران این کار را بسیار سخت می‌دانند.

اتاق حسابداری روسیه با بررسی سیاست‌های ضد فقر اعلام کرد تمام اقدامات موثر نبوده‌اند. این آژانس با اشاره به عدم وجود یک تأثیر واضح بر بهبود شرایط زندگی مردم، کارآمدی یک سوم از برنامه‌های مبارزه با فقر را زیر سوال برد. به علاوه، مدارک نشان می‌دهد یک پنجم خانواده‌های فقیر روسی هیچ کمک مالی از 2014 تا 2018 دریافت نکرده‌اند.

الکسی کودرین، رئیس اتاق حسابداری و وزیر سابق دارایی این کشور طی گزارشی گفت روسیه تنها با اتکا به رشد اقتصادی نمی‌تواند به هدف حذف فقر برسد. وی از دولت خواست نه تنها برنامه‌های فعلی حمایت اجتماعی را گسترش دهند بلکه آنها را هدفمند تر سازند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |