جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 13151 13:04 1394/03/17
هزینه های درمان ناباروری رایگان می شود-  حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور

هزینه های درمان ناباروری رایگان می شود- حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هزینه های درمان ناباروری رایگان می شود-  حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور

هزینه های درمان ناباروری رایگان می شود- حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور، از تلاش برای رایگان شدن هزینه های درمان این زوج ها در سال جاری خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امیدواریم که از امسال هزینه های درمانی و دارویی زوجین نابارور رایگان شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات در بحث ناباروری ها با آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه قابل درمان است، اضافه کرد که کارگروه ویژه ای در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده تا نسبت به شناسایی عوامل و فاکتورهای ناباروری اقدام کند.

مطلق از اقدامات خوب در حوزه درمان ناباروری از سوی وزارت بهداشت خبرداد و افزود: رایزنی های لازم با سازمان های بیمه ای و شرکت های دارویی برای زیر پوشش قرار گرفتن زوج های نابارور انجام شده است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از وجود شش میلیون نفر سالمند معدل هشت درصد جمعیت کشور خبر داد و گفت: باتوجه به میانگین ۱،۸ درصدی نرخ باروری و در صورت ارتقاء نیافتن این رقم، بخش قابل توجهی از جمعیت کشور در سال ۱۴۳۰ سالمند خواهد بود.

مطلق، ارایه خدمات و تکریم سالمندان را مهم دانست و افزود: در کنار آن باید به نیازمندی های نسل جوان و افزایش باروری زوجین ۱۸ تا ۳۵ سال کشور توجه ویژه شود زیرا عواملی چون افزایش سن ازدواج و آمار طلاق در جامعه بسیار نگران کننده و نیز تهدیدی جدی بر سلامت و جمعیت کشور است.

وی، از تهیه و توزیع بسته های آموزشی و مشاوره ای برای گروه های مختلف جامعه بویژه جوانان و نوجوانان، زوجین جوان از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این بسته ها از سوی ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال توزیع است.

استان مرزی گلستان با تنوع قومی و مذهبی یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و میانگین نرخ باروری آن ۲،۰۲ درصد است. از جمعیت گلستان افزون بر ۱۴۰ هزار نفر سالمند هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |