پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 147780 11:44 1400/04/21
هر روستای قشم یک ظرفیت گردشگری است

هر روستای قشم یک ظرفیت گردشگری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هر روستای قشم یک ظرفیت گردشگری است

هر روستای قشم یک ظرفیت گردشگری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از روزنامه جهان اقتصاد، علی درویش پور در بازدید از روستای دیرستان که به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان که با میزبانی دهیار و اعضای شورای دهیاری این روستا همراه بود، اظهار داشت: روستای دیرستان به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و فرهنگ غنی، ظرفیت معرفی در سطح کشور را دارد.
وی در پاسخ به نیازهای عمرانی این روستا گفت: سازمان منطقه آزاد قشم آماده کمک به عملیات عمرانی دهیاری در راستای زیباسازی و ارتقاء سیما و منظر روستایی می باشد.
درویش پور، همچنین در بازدید از موزه مردم‌شناسی این روستا که با جمع آوری 130 قطعه ارزشمند قدیمی، بازگو کننده تاریخ کهن و فرهنگ مردم این منطقه است، عنوان داشت: این موزه ظرفیت ارزنده‌ای برای جذب گردشگر و معرفی آداب و رسوم این روستا و جزیره قشم است.
در ادامه این بازدید، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در ژئوسایت کوه کالینگی در مجاورت روستای دیرستان، ظرفیت ها و نیازهای این منطقه، برای قرارگیری در لیست ژئوسایت های عمومی مورد بررسی قرار داد.
گفتنی است، این ژئوسایت که به کوه صدفی نیز مشهور می‌باشد از فسیل هایی به قدمت 10 میلیون سال تشکیل شده و یکی از جاذبه های جزیره قشم محسوب می شود که می تواند وارد چرخه گردشگری این منطقه شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |