چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 163793 08:59 1400/09/10
هر اونس 1779 دلار شد

هر اونس 1779 دلار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هر اونس 1779 دلار شد

هر اونس 1779 دلار شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، پس از آنکه جرومی پاول رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که بانک مرکزی امریکا موضوع پایان دادن زودهنگام سیاست خرید اوراق قرضه را مورد بحث قرار خواهد داد، قیمت طلا روز چهارشنبه با وجود اندکی افزایش در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد رشد به 1779 دلار و 39 سنت رسید که تنها 6 دلار با پایین ترین رقم ثبت شده از 4 نوامبر تاکنون در روز سه شنبه فاصله داشت. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با 0.21 درصد افزایش به 1780 دلار و 30 سنت رسید.

پاول گفت، فدرال رزرو این موضوع را به بحث خواهد گذاشت که آیا می توان خرید اوراق قرضه را در ماه دسامبر یعنی چند ماه زودتر از زمان مورد انتظار قبلی پایان داد و اینکه کلمه «گذرا» دیگر توصیف مناسبی برای بیان ماهیت تورم فعلی نیست.

کاهش اقدامات محرک مالی و بالا رفتن نرخ بهره سبب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

اظهارات پاول همچنین به تقویت ارزش دلار کمک کرد و این موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

ریچارد کلاریدا معاون فدرال رزرو گفت، مقام های بانک مرکزی امریکا از رسیدن نرخ تورم به بالای 2 درصد خوشنود نیستند و از این رو پایین آوردن نرخ تورم یکی از اهداف مهم آنها به شمار می رود.

کاترین مان سیاست گذار بانک مرکزی انگلیس هم روز سه شنبه گفت، سویه جدید اومیکرون می تواند به اعتماد مصرف کنندگان آسیب بزند و این موجب تضعیف ترمیم اقتصادی خواهد گشت.

در حالی که دولت ها و دانشمندان در تلاش اند میزان مصونیت ایجاد شده در برابر سویه اومیکرون توسط واکسن های فعلی را تعیین کنند، سازمان بهداشت جهانی به کشورهای جهان نسبت به وضع ممنوعیت های کلی مسافرتی جهت جلوگیری از ورود سویه جدید هشدار داده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |