جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 172609 08:09 1400/11/25
هدفگذاری تولید ۱۳۰ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۴

هدفگذاری تولید ۱۳۰ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هدفگذاری تولید ۱۳۰ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۴

هدفگذاری تولید ۱۳۰ هزار تن میگو در سال ۱۴۰۴

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای افزایش تقریبا دو برابری تولید میگو، الزامات آن از جمله سرمایه در گردش، احداث سایت‌ها و مزارع جدید، اعتبارات عمرانی و توسعه مکانیزاسیون را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مرتضی افراسیابی، افزایش بهره‌وری و راندمان تولید را از برنامه‌های سازمان شیلات ایران برای دستیابی به تولید ۱۳۰ هزار تنی میگو در سال ۱۴۰۴ عنوان کرد.

وی در همین حال افزود: راندمان تولید میگو در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان باید به آرامی افزایش یابد تا با مشکل بیماری برنخوریم.

افراسیابی با بیان این که ۶۰ تا ۶۵ درصد هزینه‌های بخش آبزی‌پروری و میگو به تامین خوراک اختصاص دارد، تصریح کرد: تامین نهاده‌های آبزی‌پروری از چالش‌های پیش روی این صنعت است، زیرا تولید کنندگان این حوزه، نهاده‌ها را با ارز آزاد تهیه می‌کنند و همین امر هزینه تولید و قیمت مصرف را افزایش می‌دهد.

وی به تولید بچه میگو نیز به عنوان یکی دیگر از نهاده‌های تولید اشاره کرد و اظهار داشت: تولید و تامین بچه میگو با توجه به هدفگذاری که برای سال ۱۴۰۴ شده باید افزایش پیدا کند.

سرپرست معاونت توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: برای سال آینده تولید ۷۰ هزار تن میگو پیش‌بینی شده که برای این منظور ۶ میلیارد قطعه بچه میگو نیاز است.

وی درباره ظرفیت‌های تولید این محصول در کشور گفت: در استان بوشهر ۱۱ مجتمع تولید میگو داریم که ۱۰۰ درصد آن ها فعالند.

افراسیابی اضافه کرد: استان‌های هرمزگان دارای ۲۳ مجتمع، سیستان و بلوچستان دو مجتمع، گلستان و خوزستان هر کدام دارای یک مجتمع تولید میگو هستند.

وی بر هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در بخش آبزی‌پروری و تولید میگو تاکید کرد و گفت: در برخی از این استان‌ها ظرفیت‌های نیمه خالی در مجتمع‌های تولیدی و ظرفیت‌های احداث استخر میگو وجود دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |