سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 141924 16:04 1400/02/28
هدایت منابع از جیب سوداگران به سمت تولید

هدایت منابع از جیب سوداگران به سمت تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هدایت منابع از جیب سوداگران به سمت تولید

هدایت منابع از جیب سوداگران به سمت تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در روزگذشته شاخص کل بورس با ریزش سنگین بیش از 14 هزار واحدی روبه رو شد به طوری که با افت 1.19 درصدی، شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و 174هزار و 673 واحدی نزول کرد. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازارسرمایه گفتگو کرده‌ایم.

دکتر حسین محمودی اصل، کارشناس ارشد اقتصادی، در گفتگو با جهان اقتصاد گفت: در حال حاضر دو ابهام بزرگ و چند مساله بر بازارسرمایه چیره شده است، اولین ابهام انتخابات ریاست جمهوری است و این که سیاست‌های اقتصادی و برنامه‌‌های بورسی رئیس جمهور آینده چه خواهد بود. این ابهام موجب شده تا دوره انتظار در استراتژی‌های برخی از سهام‌داران قرار‌گیرد.

این کارشناس بازارسرمایه گفت: دومین ابهام بازارسرمایه بحث برجام دوم و رفع تحریم‌ها است.

محمودی اصل بیان داشت: سرمایه‌های کلان زمانی که احساس ثبات را در یک بازاری داشته باشند اقدام به ورود می‌کنند، بنابراین ایجاد ثبات یکی از اهرم‌های مهم در جهت ورود سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در رونق بازارسرمایه ایجاد ثبات در ارکان بازارسرمایه است که با یک برنامه، رویکرد و قانون مشخص و مناسب به ثبات دست پیدا خواهیم کرد تا سرمایه‌گذاران از طریق آن بتوانند به راحتی سرمایه‌گذاری کنند.

این تحلیل‌گر بازارسرمایه ابراز داشت: سومین عامل تاثیرگذار در بازارسرمایه قیمت ارز است که در حال حاضر تحت تاثیر مذاکرات وین قرار دارد.

محمودی اصل با اشاره به اهمیت قیمت‌گذاری کالا‌ها گفت: قیمت‌گذاری دستوری تولید رانت می‌کند که این موضوع سودآوری شرکت‌های بورسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دولت باید تا حد امکان جلوی قیمت‌گذاری دستوری را بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اگر همه کالاها مکانیزم بورس کالا را داشته باشند قطعا منابع به جای دلال‌ها و سوداگران به دست تولید و سهام‌داران خواهد رسید.

محمودی اصل در پایان با اشاره به اهمیت رقبای بازارسرمایه گفت: اگر قانون مالیات برعایدی سرمایه که در دستور کار مجلس است تصویب و اجرایی شود، بخش املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات خواهند شد، که موجب می‌شود این رقابت به نفع بازار سرمایه تمام شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |