سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3019 14:43 1393/04/14
هاشمي رفسنجاني :تروريست‌ها به عصر جاهليت برگشتند

هاشمي رفسنجاني :تروريست‌ها به عصر جاهليت برگشتند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هاشمي رفسنجاني :تروريست‌ها به عصر جاهليت برگشتند

هاشمي رفسنجاني :تروريست‌ها به عصر جاهليت برگشتند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان، با اشاره به جايگاه دو کشور در جهان اسلام و نظام بين‌الملل، بر همکاري‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي ايران و عربستان تأکيد کرد


و گفت: اقدامات گروه‌هاي تروريستي در منطقه، در سايه اختلافات دولت‌هاي اسلامي افزايش يافت که باعث وهن جهان اسلام است.
به گزارش ايسنا، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ترسيم چهره‌اي خشن از اسلام را تقبيح کرد و افزود: تروريست‌ها به اسم ديني رحماني که رسالت پيامبرش دعوت مردم به عشق، محبت، صلح، بردباري، مدارا و تعامل بود، جناياتي مي‌کنند که نتيجه‌اش اسلام‌گريزي ملت‌هاي آزاده است.
وي اقدامات تروريست‌ها را يادآور کارهاي عصر جاهليت خواند و گفت: با جهلي که نسبت به مفاهيم آسماني اسلام دارند، جوانان پاک و ساده را به بهانه جهاد در راه خدا و رفتن به بهشت به کارهاي ضداسلامي و بشري وامي‌دارند.
هاشمي رفسنجاني اقدامات گروهک‌ها در بخشي از کشورهاي اسلامي در آفريقا و آسيا را عليه انسانيت خواند و گفت: مخالفت آنها با بعضي از دولت‌ها، بهانه است تا ذهنيت جهاني را نسبت به اسلام مخدوش و جنايات صهيونيست‌ها را توجيه کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به همکاري‌هايي که جمهوري اسلامي در مقاطع مختلف با عربستان سعودي داشت، گفت: براي مقابله با افراطي‌گري و جلوگيري از بازتوليد جهل، تلاش همه کشورهاي اسلامي، به ويژه ايران و عربستان ضروريست تا اين‌گونه القا نشود که دولت‌ها و ملت‌هاي اسلامي براي حفظ ثبات و امنيت خويش نياز به قدرت‌هاي بيگانه دارند.
هاشمي رفسنجاني نقش علماي اسلامي را در اين برهه بسيار حساس و مهم دانست و گفت: وظيفه علماي مسلمان، به ويژه در ايران و عربستان به عنوان دو کشور تأثيرگذار در منطقه است که دعوت به اعتدال، وحدت، برادري و کارهاي نيک را به عنوان تصوير واقعي اسلام در گفتار، نوشتار و رفتار خويش ترسيم کنند.
در اين ديدار حسين صادقي نيز ضمن ارائه گزارشي از اوضاع داخلي عربستان و سطح روابط آن با جمهوري اسلامي گفت: برنامه‌هاي حضرت‌عالي در نگاه دولت و ملت عربستان همچنان اساس روابط است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان افزود: در مقاطعي به خاطر بعضي از اقدامات، سوءبرداشت‌ها بر حسن‌نيت‌ها سايه انداختند و باعث تضعيف روابط شدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |