چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 199051 19:03 1401/09/16
نیروی انسانی جوان مهمترین رکن شبکه پستی کشور

نیروی انسانی جوان مهمترین رکن شبکه پستی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نیروی انسانی جوان مهمترین رکن شبکه پستی کشور

نیروی انسانی جوان مهمترین رکن شبکه پستی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فریده خدادادی-طرح حمایت از جوانی جمعیت و خانواده توانسته است این مهم بودن را درتمامی دستگاههای حاکمیتی به شکل یک قانون تثبیت کند تا حمایت از خانواده در حد شعار و لفظ باقی نماند. اکثر کارشناسان بر این نظرهستند که نیروی انسانی یکی ازعوامل توسعه یک کشوراست و حذف و کاهش آن می‏تواند توسعه یک کشوررا به تاخیر انداخته و کشوررا با بحران مواجه کند.

 به گزارش جهان اقتصاد، سعید شریف زاده یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پست معتقد است دلیل اجرایی نشدن درست سیاست‏های جوانی جمعیت و افزایش جمعیت کشور، کافی نبودن بستر اقتصادی و اجتماعی در راستای تحقق این سیاست‌ها است که سیاستگذاران و تصمیم گیران کشور درصدد چاره‌اندیشی و بهره‌گیری از ظرفیت تمام نهادها و سازمان‏ها دراین راستا برآمده اند.

در ادامه تشریح اقدامات شرکت ملی پست دراجرای طرح ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گفتگوی خبرنگارجهان اقتصاد با سعید شریف زاده، عضوهیئت مدیره شرکت ملی پست را می‏خوانید:

عضوهیئت مدیره شرکت ملی پست می‏‏گوید: خانواده، مهم‌ترین نهاد یک جامعه است که اگرمهم در نظرگرفته نشود کلیت یک اجتماع از بین خواهد رفت.

شریف زاده با بیان اینکه یکی ازشاخصه‌های قدرت هر کشور و ملت موضوع جمعیت است می‌گوید: هرچه جمعیت یک کشور گسترده‌تر و البته جوان‌تر و کارآمد‌تر باشد، طبعا می‌توان اعتماد بیش‌تری به رشد و تحرک آن کشور درحوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و سایر پارامتر‌های توسعه داشت.

وی می‏گوید: مشکلات اقتصادی جامعه ازجمله بالا بودن قیمت مسکن، اجاره بها، تورم و افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی و... واقعیت‌هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت وحتما باید به آنها توجه شود تا این قانون به خوبی در جامعه پیاده سازی شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در خصوص طرح ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می گوید: شرکت ملی پست به عنوان یک شرکت دولتی که اساس آن بر نیروی انسانی استوار است نیز همچون سایر سازمان‏ها موظف به اجرای برنامه‏های دولت و اتخاذ تدابیر لازم دراین خصوص است.

شریف زاده با بیان اینکه جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی ازمهمترین ارکان موثربر توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، نیروهای جوان و با انگیزه را قوه محرکه ی شبکه پست کشورمی‏نامد که درمسیر تحقق یافتن اهداف و خدمت رسانی شایسته تر مهم ترین نقش را ایفا می‏کنند، نیروهایی که می‏توانند به خوبی بسترخلاقیت و پویایی را درابعاد مختلف توسعه این شرکت فراهم کنند.

وی اذعان می‏دارد، تلاش برای اجرای بهتر«قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» یکی ازمهمترین اهداف و اولویت‏های شرکت ملی پست است و این شرکت پس از رویت مصوبات امضا شده توسط رئیس جمهور دراولین نشست ستاد ملی جمعیت کشور نسبت به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت شرکت ملی پست اقدام کرده و نشست‏هایی نیز برای همفکری و تدوین پیوست رسانه ای و فرهنگی با حضور اعضای قرارگاه برگزار کرده است. نشست‏هایی که هردو هفته یکبار به صورت مستمر برگزارمی‏شود.

شریف زاده با بیان اینکه امروزضرورت وجود پیوست فرهنگی و رسانه ای برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی‏های لازم میان کارکنان امری اجتناب ناپذیراست، اولین راهکارمهم شرکت ملی پست را ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ سازی پیرامون شناخت اهداف این طرح ملی به منظورتغییررویکردها با تکیه برآموزش، تولیدمحتوای مناسب، فعالیت‏های فرهنگی و رسانه‏ای نام می‏برد.

 وی می گوید اتخاذ تدابیرلازم برای اهدای سالانه «جایزه ملی جوانی جمعیت» واگذاری اماکن مسکونی به کارکنان فاقد مسکن با حداقل سه فرزند، افزایش امتیاز تاهل و فرزند در استخدام و افزایش محدوده سنی جدید به ازای تاهل و برای هر فرزند از یک تا 5 سال برای نیروهای شرکتی ازجمله مواردی است که در شبکه پستی در حال پیگیری است.

عدم جواز تعدیل فرد دارای سه فرزند، مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار، بهره گیری بانوان بارداراز مرخصی زایمان به مدت 9 ماه کامل که در صورت تمایل می‏توانند دو ماه را قبل تولد فرزند استفاده کنند وهمچنین افزایش صد درصدی کمک هزینه اولاد و 50 درصد عائله مندی و افزایش سه برابری کمک هزینه اولاد فرزندان متولد 1401 و دو برابری عائله‌مندی های ازدواج 1401 نیزازجمله اقداماتی است که شریف زاده عنوان داشته است در شرکت ملی پست به تصویب رسیده و درمرحله اطلاع رسانی و اجرایی شدن است.

استثنا نمودن بانوان از خدمت در نوبت کاری شب ومعاف بودن پدران از کار درشیفت شب تا یک ماهگی فرزند و اعطای دورکاری به مادران باردارو کاهش سن بازنشستگی به مدت یکسال به ازای تولد هرفرزند و یک و نیم سال به ازای تولد فرزند سه به بعد در صورت مجوز ، از جمله دیگر اقدامات مورد نظر این شرکت است که درحال پیگیری تا مرحله اخذ مجوز است.

این مقام مسئول درشرکت ملی پست همچنین از تشویق کتبی وریالی سالانه کارکنانی که ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده در روز ملی جمعیت توسط بالاترین مقام سازمان خبر دادو اضافه می‏کند: پی گیری ابلاغ بخشنامه به کلیه واحدها مبنی بر تامین فضای مناسب جهت رفع نیازهای نوزادان، کودکان، و مادران باردار در تمامی اماکن تحت اختیار یا نظارت خود و امکان سنجی تهیه مهدکودک با مشارکت بخش خصوصی و نیم بها بودن خدمات حمل و نقل عمومی و تعرفه‏های فرهنگی ورزشی و تفریحی نیز ازمواردی است که مقررشده توسط اعضای قرارگاه جمعیت بررسی و در قالب مصوبات نشست‏ها پی گیری شود.

گفتنی است شرکت ملی پست به منظور فرهنگ سازی وآگاهی بخشی بیشترکارکنان خود، همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین تکریم مشمولین این طرح را در تاریخ 27 آذر 1401 برگزار می‎کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |