پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 198854 19:08 1401/08/29
نیاز شدید به سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از بروز بحران انرژی

نیاز شدید به سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از بروز بحران انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نیاز شدید به سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از بروز بحران انرژی

نیاز شدید به سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از بروز بحران انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت و گو با جهان اقتصاد مطرح  کرد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه به خاطر منابع زیادی که در اختیار داریم در مصرف گاز خانگی و سایر حامل های انرژی صرفه جویی نمی کنیم، ابراز کرد: افراد مرفه مصارف نادرستی از گاز خانگی دارند و برای امور لاکچری از جمله استخر و سونا از این انرژی استفاده می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار جهان اقتصاد با بیان اینکه متوازن کردن مصرف انرژی علی خصوص گاز می تواند تاثیر بسزایی بر اصلاح ناترازی و رعایت الگوی مصرف بگذارد، اذعان کرد: متاسفانه بسیاری از هتل‌ها، رستوران، اماکن اقامتی و تفریحی مصرف بی رویه دارند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در ادامه افزود:برای مثال اکثر رستوران‌ها دمای محیط خود را افزایش می دهند و مردم برای تبادل هوا محبور به باز کردن پنجره می شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به خاطر منابع زیادی که در اختیار داریم در مصرف گاز خانگی و سایر حامل های انرژی صرفه جویی نمی کنیم، ابراز کرد: افراد مرفه مصارف نادرستی از گاز خانگی دارند و برای امور لاکچری از جمله استخر و سونا از این انرژی استفاده می کنند.

نماینده مردم شاهین شهر با بیان اینکه لازم است‌صنایع و مردم در منازل  از دستگاه گازسوز کم مصرف استفاده کنند، عنوان کرد: دراین راستا می‌توان با اطلاع رسانی وکار فرهنگی به محقق شدن این امر مهم که تاثیر به سزایی بر مصرف دارد کمک کرد.

حاجی دلیگانی  گفت: برای اصلاح ناترازی و پیشگیری از بحران گاز می توان به تولید کنندگان الزام کرد که دستگاه کم‌مصرف تولید کنند .

وی با تاکید براینکه در حال حاضر در بخش تولید گاز به سرمایه گذاری کلانی نیاز داریم، اذعان کرد: در ۹سال گذشته از تولیدات که قبلاً ایجاد شده بود مصرف کردیم و در حال حاضر نیاز مبرم به سرمایه گذاری برای اصلاح،تولید،نوسازی وتعمیر در بخش انرژی داریم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلای گفت:به بیش از 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش انرژی علی خصوص گاز نیاز داریم که دچار بحران نشویم.

حاجی دلیگانی درباره تفاوت سرانه مصرف گاز خانگی در کشور ما با سایر کشورها گفت: سرانه مصرف گاز در کشور ما به نسبت این کشورها فوق العاده بالا است.

وی در ادامه بیان کرد:کنترل این مصرف بالا امکان پذیر است و باید در کشور به شرکت‌های دانش بنیان کمک‌هایی که بشود که این شرکت‌ها به سمت تولید وسایل گرمایشی بروند که میزان مصرف گاز آنها بهینه باشد این مسئله خیلی به نفع کشور است.

نماینده مردم شاهین در خانه ملت دلیل عدم رعایت بهینه  مصرف انرژی توسط مردم گفت: مردم اطلاعات دقیقی در خصوص میزان تولید ،مراحل ونحوه تولید ندارند،مردم تصور می کنند که در ایران به دلیل بهره مندی از منابع نفتی وگازی مشکل در تولید گاز نداریم که تصور اشتباهی است.

حاجی دلیگانی ضمن اشاره به مشترکین پرمصرف، اذعان کرد: در حال حاضر شاهد مصرف بهینه از سمت مشترکینی که به طور مستقیم خودشان هزینه پرداخت نمی کنند همانند ادارات،شهرداری‌ها،هتل ها،مجموع های دولتی،واحدهای کارگاهی و غیره هستیم در واقع فرهنگ مدیریت مصرفی در اماکن بسیار ضعیف است.

وی با بیان هزینه گاز و انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها ارزان تر است، ابراز کرد: اما درآمد مردم هم بسیار کمتر از سایر کشورها است و نمی توان انتظار داشت که ایرانی‌ها بیش از درآمد خود هزینه کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |