پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 10769 15:57 1393/12/10
نگاهی به ماهنامه گزیده مدیریت

نگاهی به ماهنامه گزیده مدیریت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نگاهی به ماهنامه گزیده مدیریت

نگاهی به ماهنامه گزیده مدیریت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه فرهنگ و هنر: این ماهنامه می‏گوید: ایده‏ها، کسب و کار را دگرگون می‏کنند. در گزیده مدیریت ایده‏های ناب خواهید یافت.»

شماره بهمن ماه ماهنامه گزیده مدیریت که برگردان همزمان نشریه Harvard business review نشریه برگزیده جهان مدیریت است، منتشر شد.

«ایده‏بان» نخستین بخش این ماهنامه است که این شماره به مطلبی از کارول دوئک اختصاص دارد." چگونه شرکتها می‏توانند از ذهنیت رشد بهره ببرند" با ترجمه علی سینا قدس، به بررسی این مطلب می‎پردازد که چگونه یک مفهوم کلیدی روانشناسی در سازمان‏ها نیز کاربرد پیدا می‏کند. برای مثال کارکنان در شرکتی با ذهنیت رشد 47 درصد بیشتر احتمال دارد بگویند همکارانشان قابل اعتماد هستند و یا بگویند شرکت از نوآوری حمایت می‏کند.

از دیگر بخشهای این ماهنامه می‏توان به بخش ایده کلان اشاره کرد؛ ایده کلان با مقاله‎ای با عنوان رهبرانی برای بلند مدت به این نکته اشاره دارد که تاثیرگذاری یک مدیرعامل خوب تنها عملکرد سرمایه‏گذاری نیست و هدایت یک شرکت و ایجاد ارزش بستگی به عواملی چون چشم‏انداز استراتژیک، اصالت و برنامه‏ریزی بلند مدت دارد. این مقاله را مریم بیدمشگی‏پور ترجمه کرده است.

همچنین در این بخش، گزارش «چرا مهندس‏ها رهبران بزرگی می‏شوند؟»می‏گوید، 24 نفر از یکصد نفر فهرست بهترین مدیران عامل دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مهندسی هستند.

همچنین خوانندگان می‏توانند، قسمت سوم داستان دنباله‏دار، «دوهمزاد، دو رهبر» نوشته نگار سرلک را در این شماره دنبال کنند.

از دیگر مقالات ترجمه شده شماره بهمن ماه می‏توان به مقاله «علم خود را به کسب و کار تبدیل کنید» ترجمه سارا پنجی‏زاده اشاره کرد. این مقاله به این نکته اشاره می کند، مخترعین و شرکتها در هنگام تجاری سازمان ابداعات علمی با چندین دام مرگ بار روبرو می‏شوند و این مقاله شیوه پرهیز از افتادن در این دام‏ها را معرفی می‏کند.

«کجا به دنبال بینش باشیم» با ترجمه رامک فداییان که هفت مکان برای جستجو ایده‏های جدید را معرفی می‏کند و «آیا کسب و کار را باید با سیاست درآمیخت؟» ترجمه دکتر یحیی کمالی که به بررسی چالشهای ناشی از کمک‏های مالی انتخاباتی را بررسی می‏کند، از دیگر گزارش‏های منتشر شده در ماهنامه گزیده مدیریت است.

قابل توجه خوانندگان آنکه ماهنامه گزیده مدیریت در فروردین ماه به ویژه نامه «مدیریت در ایران» اختصاص دارد. این ماهنامه به مدیر مسئولی، فریبا لطیفی از انتشارات فرا به قیمت 7000 هزار تومان در دسترس علاقه‏مندان قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |