پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 11095 15:34 1393/12/22
نگاهی به ماهنامه "سرآمد"

نگاهی به ماهنامه "سرآمد"

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نگاهی به ماهنامه "سرآمد"

نگاهی به ماهنامه "سرآمد"

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 شماره نهم ماهنامه علمی، آموزشی، تحلیلی بنیاد ملی نخبگان چاپ شد.

"سرآمد" سخن نخست خود را با یادداشتی به قلم پرویز کرمی آغاز می کند. کرمی در “ حسن و ملاحت" نوشته است: به نظرتان آیا عجیب نیست که ما در بعضی علوم و فناوری پیچیده پیشرفت می کنیم اما در بسیار از دانش ها و تکنولوژی های ساده، پا را از گلیم مصرف کنندگی بیرون نمی گذاریم؟" در ادامه این یادداشت به مطلبی اشاره می کند که توسعه علمی در گرو تداوم مدیریت و آموزش و پرورش است.
این شماره از " سرآمد " در مطلبی خواندنی از " استیو جوی" راهنمایی برای گذشتن از سد مصاحبه های کاری آن هم بدون خون و خون ریزی را به خوانندگان ارائه می دهد.
در بخش دیگر، فائزه کرمی با مشاور جوان امور بین الملل بنیاد ملی نخبگان به گفتگو نشسته است؛ وی در این مصاحبه با عنوان " هنر جذب متخصصان خارج از کشور" از علی مرتضی بیرنگ پرسیده است که چه برنامه هایی برای متخصصان غیر مقیم دارد و چگونه می خواهد این برنامه ها را اجرا کند که مبادا رنگ و بوی دولتی بگیرد.
در ادامه بخش گفتگو این شماره از ماهنامه، به مصاحبه " تب مقاله نویسی آفت است " می رسیم. مهدی گلشنی، عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقاله نویسی می گوید: مقاله نویسی باید یا در تولید علم و نو آوری اثر گذار باشد، یعنی بگویند این فرمول یا ایده یا قانون مال یک ایرانی است و مرزهای دانش را جلو می برد، یا باید در رفع نیازهای جامعه موثر باشد.
در قسمت، " چنین کنند بزرگان" به گزارشی از چند روایت از زندگی علمی ابوجعفر محمد بن موسای خوارزمی بر می خوریم. گزارش " جهانی است بنشسته در گوشه ای " به عصر خوارزمی که دوران رنسانس فرهنگی اسلام است، اشاره دارد. در این دوران در بغداد کار پزشکی در دست یهودیان و مسیحیان بود که اغلب از جندی شاپور آمده بودند و دفتر و دیوان در دست ایرانیان که از حکومت بنی عباس حمایت می کردند. با توجه به کارخانه تولید کاغذی که به فرمان یحیی برمکی وزیر ایران هارون الرشید در بغداد ساخته شده بود، دانشمندان و دانش پژوهان به سهولت به نوشتن و ترجمه آثار می پرداختند.
شماره نهم دوره جدید ماهنامه سلامت به مدیر مسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی با قیمت 5000 تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |