چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 97786 09:00 1398/02/14
نکاتی درباره خرید مبلمان اداری

نکاتی درباره خرید مبلمان اداری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نکاتی درباره خرید مبلمان اداری

نکاتی درباره خرید مبلمان اداری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مبلمان اداری در سلامت جسمانی فرد نقش بسزایی دارند زیرا اکثر افراد مدت‌های مدیدی از شبانه روز را روی آن‌ها سپری می‌کنند. خستگی، دردهای استخوانی و حتی ناراحتی‌ها و ضعیف شدن چشم همگی جزو عوارضی هستند که درصورت مناسب نبودن مبلمان اداری برای فرد پیش می‌آید. انتخاب مبل و صندلی‌های اداری درست به اندازه انتخاب دفتر و محل کار اهمیت دارد. فارغ از تاثیرات آن بر سلامت جسمانی افراد، در کارآیی و دیدگاه‌های کارکنان نیز به صورت غیر مستقیم تاثیرگذار است.  بنابراین اگر بعد از مدت‌ها گشتن در بازار مبلمانی یافته‌اید که با بودجه شما نیز تناسب دارد بهتر است قبل از اقدام برای خرید نکات زیر را نیز در نظر بگیرید.

  • هزینه و قیمت مبل

اغلب شرکت‌های نوپا از نظر اقتصادی باید بسیار حساب شده عمل کنند و هر ریالی که خرج می‌شود باید به نوعی سرمایه‌گذاری برای شرکت بدل شود. باید به سرمایه‌گذاران شرکت نشان دهید که اعتمادشان به شما و تاسیس شرکت بیهوده نبوده است. بنابراین پیش از خرید هرگونه مبل و لوازم دفتری باید ابتدا هزینه آن را در نظر بگیرید. اینکه برای خرید میز با صندلی خاصی چقدر می‌خواهید هزینه کنید، و تعداد صندلی‌های مورد نیاز دفتر را در نظر بگیرید. بنابراین پیش از هر چیز مشخص کرد بودجه می‌تواند برخی گزینه‌های پیش روی شما را مشخص کند.

گاهی نیز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید مبلمان دست دوم خریداری کنید.

  • احتیاجات

کارمندان اغلب اوقات روز را به صورت نشسته به کار می‌پردازند بنابراین فراهم آوردن میز و صندلی اداری راحت یکی از الزامات محل کار است. امروزه مبلمان اداری به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا راحتی و سلامت هر چه بیشتر افراد را تضمین کنند. در هنگام خرید با حتما در نظر گرفتن این امر میز و صندلی‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

توجه به نوع فعالیت شرکت

به جز میز و صندلی، می‌توانید دیگر مبلمان و اثاثیه را بسته به نوع تجارت و کاری که انجام می‌دهید انتخاب کنید. اگر به دنبال خلق فضایی شبیه به یک کافه هستید که در آن کارمندان به راحتی با یکدیگر در ارتباط بوده و صحبت می‌کنند باید یک میز بزرگ همراه با چند صندلی راحت خریداری کنید. اگر قصد ایجاد فضایی رسمی دارید تا میزان تمرکز کارکنان بالاتر برود شاید خریدن میزهای اداری و پارتیشن و دیوایدر فضا بهترین گزینه باشد. بنابراین هنکام خرید مبلمان اداری باید به نوع فعالیتی که در آن شرکت به دنبال آن هستید را در نظر داشته باشید تا در نهایت بهترین و بالاترین کارآیی و بازده را داشته باشید.

  • قابلیت انعطاف و کارآیی

نکته بعدی که باید در خرید مبلمان اداری در نظر گرفت انعطاف‌پذیری و کارآیی آن است. برای مثال بهتر است میز اداری دارای محفظه‌ای برای نگهداری فایل‌ها و مدارک باشد. باید زیر میز به اندازه کافی فضا برای کشیدن پاها وجود داشته باشد. عاقلانه‌ترین گزینه انتخاب مبلمانی است که به اندازه کافی برای راحتی برای کارکنان راحت باشد.

معمولا مبلمان و وسایلی که چندین کارآیی دارند بهترین گزینه هستند. وقتی مبل و صندلی اداری دو گزینه کارآمد بودن و قیمت کم را توامان داشته باشد، یک تیر و دو نشان زدن است.

  • اندازه

خرید مبل و صندلی‌هایی با اندازه مناسب به تناسب شرکت و فضای شما کاملا عقلانی است. اندازه مبلمان اداری باید به نحوی انتخاب شود کا کارمندان امکان حرکت آزادانه در فضا را داشته باشند و احساس خفگی در شرکت یا در اتاق ایجاد نشود. بنابراین قبل از هر چیز ابعاد دفتر و محل کار خود را به دست آورده و به دنبال روش‌هایی برای استفاده از حداکثر فضا بگردید.

  • چیدمان مبلمان اداری

یکی دیگر از نکاتی که در کنار اندازه میز و صندلی‌های اداری و ابعاد شرکت معنا می‌یابد نوع چیدمان صحیح مبلمان در فضای اداری است. زیرا همانطور که اشاره شد باید در عین استفاده مفید و بهینه از حداکثر فضای موجود، کارمندان باید به صورت آزادانه و راحت بتوانند حرکت کرده و فایل‌های مورد نظر خود را جابجا کرده و احساس راحتی کنند.

  • زیبایی مبلمان و برند سازنده

حتما مبلمان و لوازمی را خریداری کنید که به هر چه زیباتر شدن فضای کار شما کمک می‌کنند. زیبا و دلنشین بودن فضای کار باعث هر چه بهتر شدن حال و هوا، کاهش استرس و اضراب محیط کار و افزایش کارآیی و بازدهی کارمندان خواهد شد.

به این منظور اگر هنگام انتخاب مبلمان اداری به روانشناسی رنگ‌ها توجه کنید می‌تواند کمک شایانی باشد. برای مثال اگر می‌خواهید شرکت دارای جوی پرانرژی و خلاق باشد، از رنگ نارنجی بهره ببرید. اگر به دنبال افزایش عقلانیت و رد هستید، رنگ آبی بهترین گزینه است. به هر روی باید هنگام انتخاب مبل، به رنگ آن نیز توجه کنید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصص‌های مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |